Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی فیش حقوقی مسئول دفتر رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران از دریافت حقوق ناخالص نجومی 43.7 میلیون تومانی در خردادماه خبر می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، دامنه پرداخت حقوق‌های نامتعارف یا نجومی به سازمان نظام مهندسی تهران نیز کشیده شده است، سازمانی که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. در واقع، در شرایطی که معیشت بسیاری از مهندسان فعال در حوزه ساختمان به علت رکود بی‌سابقه در ساخت و ساز با مشکلات جدی مواجه شده، بررسی‌های فارس نشاندهنده پرداخت حقوق‌های نجومی در سازمان نظام مهندسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*حقوق ناخالص 42 میلیون تومانی مسئول دفتر رئیس نظام مهندسی تهران

بر این اساس، بررسی جمع حقوق و مزایای دریافتی (حقوق «ناخالص»مسئول دفتر رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در خردادماه سال جاری بیش از 43.7 میلیونی توسط این فرد را مشخص می‌کند. این مسئول دفتر در قالب 3 ردیف اضافه‌کاری، اضافه‌کاری ثابت و اضافه‌کاری تعطیل بالغ بر 22.5 میلیون تومان دریافتی داشته است. البته با توجه به کسورات (مالیات و بیمه و اقساط وام)، میزان «خالص» دریافتی این فرد 32.3 میلیون تومان بوده است.

خاطر نشان می گردد یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران در قالب نامه‌ای خواستار رسیدگی به مسئله حقوق نجومی پرداخت شده به این فرد در این سازمان شد اما رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پاسخ به این نامه پرداختی به مسئول دفتر خود را قانونی اعلام کرد.

گفتنی است؛ طبق جزء ۷ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر (مجموع دریافتی) گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در ‌دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، (۱۵) برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری است. 

از آنجایی که براساس بند ۴ مصوبه هیات وزیران در مورد تعیین ضریب افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ به میزان بیست و دو میلیون و چهارصد و هشت هزار (۲۲.۴۶۸.۰۰۰) ریال است.

در نتیجه، ۱۵ برابر رقم ذکر شده یعنی ۳۳۷.۰۲۰.۰۰۰ ریال (۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان) حداکثر حقوق ناخالص دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حقوق نجومی نظام مهندسی نظام مهندسی استان تهران سازمان نظام مهندسی مسئول دفتر موضوع ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه

محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با اعلام اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه، از ابلاغ نقشه‌های اجرایی این پروژه به بازوی اجرایی معاونت عمرانی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این معبر زیرزمینی، بهبود وضعیت ترافیک در میدان سپاه و کاهش طول صف وسایل نقلیه در معابر منتهی به این میدان را در پی خواهد داشت.

خیرخواه در تشریح مشخصات فنی زیرگذر میدان سپاه که دسترسی مسیر غرب به شرق خیابان خواجه نصیرالدین طوسی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: زیرگذر فوق که طول آن با احتساب شیبراهه‌های ورودی و خروجی به حدود ۵۵۰ متر می‌رسد، از ۲ خط عبوری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مساحت سطح عرشه زیرگذر به حدود ۲۷۶۰ مترمربع می‌رسد، تاکید کرد: حفظ درختان کهنسال میدان سپاه از جمله معیار‌های مهم کارشناسان گروه توسعه و نگهداشت معابر در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران بوده که با موفقیت در طرح مصوب مدنظر قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، این گشایش ترافیکی در محدوده میدان سپاه ضمن کاهش محسوس زمان سفر‌های درون شهری، زمینه‌ساز کاهش تداخل ترافیک از طریق جداسازی حرکات گردشی و در نتیجه ارتقای ایمنی تردد خواهد بود.

کاهش تداخل ترافیکی در محدوده میدان سپاه از دغدغه‌های ساکنان و خودرو‌های عبوری شرق تهران به ویژه در محدوده میدان سپاه بوده که با پروژه مذکور مورد توجه ویژه مدیریت ششم شهری قرار گرفته و به زودی تجهیز کارگاه مرتبط انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • جایگاه نظارتی نظام مهندسی ساختمان باید تقویت شود
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • این دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر خاورمیانه
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»