Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره روابط ایران و آمریکا و نقش آن بر کشورش پرداخت و درباره اوضاع امنیتی و نیز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هم موضع گیری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت که دولت عراق به گفت وگوی داخلی و خارجی برای کنترل گروه‌های مسلح عراق نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواضع گروه‌های مسلح به نفع حاکمیت عراق نیست و ما نیازمند گفت‌وگو در داخل و خارج با هدف کنترل مواضع این گروه‌ها در قبال آمریکا و حضور نیروهای خارجی در کشور هستیم.

فواد حسین با اشاره به اینکه اکثریت احزاب عراق از نتایج گفت‌وگوی عراق و آمریکا استقبال کردند، گفت: هرآنکه نقش امنیتی دولت را نادیده بگیرد، ضد کشور عمل می‌کند. 

وزیر خارجه عراق اعلام کرد: ما به گفتگوی داخلی و نیز گفتگو با ایران نیاز داریم.

وی افزود: عراق در گفتگو میان عربستان و ایران نقش آفرینی کرده است و سیاست کنونی بغداد گشودن باب گفتگو با کشورهای همسایه به منظور آرامش منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد که روابط آمریکا و ایران به صورت مستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اوضاع امنیتی این کشور بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن تاکید کرد و گفت: اوضاع امنیتی در عراق نگران کننده نیست و امکان برگزاری انتخابات تحت نظارت ناظران بین المللی وجود دارد. اوضاع امنیتی نمی‌تواند که سبب تعویق برگزار انتخابات شود. حضور ناظران بین المللی در انتخابات عاملی برای شفافیت آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیساریای عالی انتخابات عراق هیچ موردی از انصراف گروه‌های سیاسی از انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور که قرار است در دهم اکتبر آینده برگزار شود را ثبت نکرده است، ادامه داد: مقتدی صدر درباره انتخابات موضع داشت و آنرا تشریح کرد.

فواد حسین از وعده نخست وزیر عراق به آمریکا مبنی بر حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و مقرهای دولتی خبر داد و در عین حال تهدید کرد  دولت هر کسی را که به فکر حمله به مقرهای دیپلماتیک و دولتی باشد محاکمه خواهد کرد. 

وزیر خارجه عراق با اشاره به مشکلات اقتصادی این کشور بر ضرورت تنوع بخشیدن به منابع درآمدی عراق تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر خارجه عراق اوضاع امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی