Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@03:32:29 GMT

ضربه کاري به ائتلاف سعودي در استان شبوه يمن

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۶۵۳

خبرگزاری آریا- شیوخ قبایل شبوه بزودی با نیرو‌های صنعا که نیرو‌های پیشتاز آن‌ها به منطقه بیحان شبوه رسیده‌اند، توافقنامه امضا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه خبری العهد لبنان اعلام کرد ضربه محکمی به عربستان سعودی در استان شبوه یمن وارد شده است.ضربه کاری به ائتلاف سعودی در استان شبوه یمن
پس از آنکه منابع کمیته آشتی قبیله‌ای وابسته به صنعا اعلام کردند که شیوخ قبایل شبوه، به ویژه افراد مجاور استان البیضاء، بزودی با نیرو‌های صنعا که نیرو‌های پیشتاز آن‌ها به منطقه بیحان شبوه رسیده‌اند، توافقنامه امضا می‌کنند، عربستان سعودی و مزدورانش در استان شبوه یمن در معرض تهدیدات بزرگی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم افزودند توافقنامه ارائه شده از سوی قبایل شامل شرایط اخراج ائتلاف سعودی و عوامل آن از جمله حزب اصلاح و دیگر عوامل آن از مناطق تحت نفوذ آن‌ها در ازای تبدیل نشدن این مناطق به میدان‌های جنگ میان صنعا و دشمنان آن خواهد بود.
این منابع اعلام کردند انتظار می‌رود توافق بین صنعا و قبایل در چند روز آینده در قالب سند آشتی منعقد شود.
یک منبع نزدیک به رئیس شورای آشتی قبیله‌ای وابسته به صنعا، شیخ ضیف الله رسام، در گفت و گو با "العالم" فاش کرد قبایل بیحان هیئتی از برخی از شیوخ این منطقه را برای هماهنگی در این زمینه به صنعا فرستادند.
در هفته‌های گذشته، نیرو‌های صنعا با وارد کردن خسارت و هزینه به نیرو‌های ائتلاف سعودی در تعدادی از مناطق بیحان در استان نفت خیز شبوه پیشروی کردند که این امر نگرانی بین المللی را منجر شد و بازتاب آن از طریق تحرکات‌های نظامی بسیار از سوی فرانسه و آمریکا در آب‌های سرزمینی یمن مشاهده شد.
گفتنی است پاریس و واشنگتن، ثروت نفتی این استان را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ائتلاف سعودی استان شبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

به گزارش فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می‌کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت‌هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده‌تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل