Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: در شهرستان های مختلف استان ۲۴ طرح بهداشت و درمان با اعتبار ۳۶۳ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا این استان اظهار داشت: امروز این ۲۴ پروژه در شهرستان های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان های استان به بهره برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز ناباروری شهید جلیل یاسوج، کلینیک دهدشت، بیمارستان نرگسی گچساران از مهم ترین طرح های افتتاحی امروز هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت:بیمارستان نرگسی گچساران یکی از طرح های مهم افتتاحی امروز است که عملیات اجرایی آن مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد.

کلانتری بیان کرد:بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی به صورت موقت به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده و در مرحله نصب تجهیزات و شناسایی نقص و ایرادهای احتمالی برای رفع آن و تحویل نهایی است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به وضعیت افزایشی شدن آمار ابتلا به کرونا در استان ، اظهار داشت : مردم به رفتار مسئولین نگاه می کنند که اگر جدیت رعایت پروتکل ها در مسئولین دیده شود مردم هم جدی خواهند بود .

کلانتری افزود : بنابر گزارش مسئولین دانشگاه کرونای دلتا بسیار خطرناک است و همه گروه های سنی را هم در برمی گیرد که نیازمند پای کار بودن مسئولانه همه افراد هستیم .

وی ادامه داد : از امروز گزارشات پیگیری های دستگاه های مرتبط با جدیت بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرد ضمن اینکه فعالیت کمیته های نظارت در همه شهرها لازم و ضروری است .

کلانتری گفت : در ورودی سیسخت از ورود خودروهای غیر بومی به صورت جدی جلوگیری می شود که باید در ورودی های شهرهای یاسوج ، گچساران و دهدشت هم با همین جدیت جلوگیری شود .

وی یکی از نقاط با احتمال شیوع بالا در سطح شهرها را مربوط به حمل و نقل بین شهری است که باید به صورت جدی مورد توجه باشد.

کلانتری گفت : رعایت فاصله گذاری اجتماعی ادارات باید به صورت جدی در دستور کار باشد و هر دستگاهی رعایت نکند با شدت برخورد خواهد شد ضمن اینکه اگر جایی سماجت در عدم اجرای پروتکل ها باشد به مراجع قضایی معرفی می شوند .

وی به موضوع عدم رعایت پروتکل ها در برخی صنوف اشاره کرد و افزود : هر صنفی رعایت پروتکل ها را نداشته باشد باید تعطیل شود .

کلانتری ادامه داد : قرار بر این بود که تالارها با ظرفیت حداکثر ۳۰درصد به ارائه خدمات بپردازند اما با توجه به گزارشات همه دستگاه ها به طور کامل رعایت نمی شود که باید همه تعطیل شوند چرا که حضور فشرده و درهم تنیده موجب سلب سلامت مردم خواهد شد .


وی گفت : دستگاه ها ، مراکز و صنوفی که در رعایت پروتکل ها خوب عمل می کنند باید مورد تشویق قرار گیرند و کسانی که با همه تلاش های مسئولین و رسانه ها باز هم رعایت نمی کنند باید عواقب کار خود را با شدت ببینند .

رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : هر گونه اسکان چادر در پارک های استان ممنوع است و اگر در شهری چادر برپا شود شهردار مسئول است و باید پاسخگو باشد ضمن اینکه همه دستگاه ها و نیروی انتظامی موظف به همکاری با شهرداری هستند .

کلانتری افزود : نه شهر مرزی هستیم که برخی دستگاه ها مانند آنها به کمک ما بشتابند و نه استانی هستیم که زیرساخت های انچنانی درمانی داشته باشیم که اگر به مشکل حاد برخوردیم از ان ظرفیت ها استفاده کنیم و در مقابل مشکلات جدی تر آسیب پذیر هستیم و اگر قرار باشد آمار ابتلا به همین صورت بالا رود احتمالا دچار چالش جدی خواهیم شد .

استاندار گفت : ما تاکنون در شاخص مرگ نسبت به کشور نصف هستیم اما این وضعیت می تواند منجر به تغییر شاخص استان شود که در این زمینه برای ما نگرانی از سلامت مردم بسیار جدی است .

وی ادامه داد : آمار واکسیناسیون به شدت در حال بالا رفتن است که هر چه این آمار بالا رود امیدواری به کاهش مرگ و میر بیشتر می شود ضمن اینکه اکنون در بسیاری از کشورهایی که واکسیناسیون بالا است با توجه به شیوع بالا حتی پس از تزریق واکسن ، رعایت پروتکل ها الزامی است .

کلانتری در پایان گفت : دو شاخص ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم هستند که نقش مستقیمی در وضعیت شیوع دارند و هر گاه در این دو شاخص توانستیم بالای ۹۰درصد رعایت را داشته باشیم می توانیم امیدوار به کنترل بهتر بیماری باشیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کهگیلویه و بویراحمد رعایت پروتکل ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است