Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.76 درصد کاهش به 1814 دلار و 19 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.76 درصد کاهش به 1814 دلار و 19 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی جلسه گذشته با 1.01 درصد کاهش به 1817 دلار و 20 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه پس از آنکه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو گفت که بازار کار آمریکا همچنان فضا برای ترمیم دارد و فدرال رزرو فعلا قصد توقف سیاست های حمایتی خود را ندارد، قیمت طلا به بالاترین رقم 2 هفته گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت، آمارهایی که نشان دهنده افزایش نرخ تورم در آمریکاست، اندکی کندتر از حد انتظار بوده و این عامل در کنار تقویت دلار سبب افت قیمت طلا شده است.

طلا به صورت سنتی محل امنی جهت سرمایه گذاری در هنگام افزایش نرخ تورم به شمار می رود.

هابرکورن افزود، قیمت طلا همچنان بالاست و این واقعیت که فدرال رزرو فعلا قصدی برای تغییر سیاست پولی خود از جمله نرخ بهره و خرید اوراق قرضه ندارد سبب شده تا بازار طلا از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد.

پایین بودن سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که پیشتر به پایین ترین رقم یک ماه گذشته رسیده بود، دیروز 0.3 درصد افزایش یافت و موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اونس طلا دلار بازار کار تورم سرمایه گذاری سیاست پولی دولت آمریکا کاهش هزینه سرمایه اونس طلا بازار کار دلار دولت آمریکا شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳