Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:13:28 GMT

اجرای کلکتور اصلی فاضلاب فامنین تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۶۷۶

اجرای کلکتور اصلی فاضلاب فامنین تا پایان امسال

ایسنا/همدان معاون بهره‌برداری وتوسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای شبکه اصلی فاضلاب شهرفامنین و اتصال به‌خط انتقال این شهر تاپایان سال‌جاری خبر داد.

 فرهاد بختیاری‌فر ضمن اشاره به‌پروژه اجرای شبکه اصلی فاضلاب شهر فامنین گفت: براساس قرارداد این پروژه، اجرای پنج کیلومتر خط انتقال از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت که تاکنون نزدیک به ۸۵ درصد از اجرای خطوط مذکور عملیاتی شده و مابقی در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ میلیارد ریال در راستای اجرای خطوط انتقال هزینه شده است، اظهار کرد: در این زمینه بیش از ۴۰۰۰ متر لوله سایز ۵۰۰میلی‌متر در منطقه جهان‌آباد اجرا شده است و مابقی در دست انجام است.

بختیاری‌فر با اذعان به اینکه فاز دوم اجرای شبکه اصلی فاضلاب شهر فامنین(کلکتور اصلی) نیز در دست انجام است،گفت: با اجرای این بخش از پروژه تمامی شبکه‌های فرعی به کلکتور اصلی شهر متصل می‌شوند.

وی افزود: از مجموع سه کیلومتر اجرای شبکه اصلی پیش‌بینی شده (با لوله سایز ۳۱۵ و ۴۰۰ میلیمتر) تاکنون یک کیلومتر آن(معادل ۳۰ درصد پروژه)عملیاتی شده و مابقی در دست انجام است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌و فاضلاب استان با اذعان به اینکه شهرفامنین در مجموع ۸۷کیلومتر شبکه فرعی جمع‌آوری فاضلاب در برنامه توسعه دارد،بیان کرد: در نهایت با اجرای شبکه اصلی فاضلاب شهر فامنین،مجموع شبکه‌های فرعی شهر به کلکتور اصلی متصل خواهند شد.

بختیاری فر با بیان اینکه عمق شبکه اصلی درحال اجرا در این پروژه ۵.۵ متر است، تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر فامینن به صورت مدون عملیات جمع‌آوری فاضلاب را انجام می‌دهد.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان، وی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه مذکور،مجموع جمعیت شهر فامنین به طور کامل تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شبکه فاضلاب استانی اقتصادی دست انجام کلکتور اصلی شهر فامنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین در خیابان میر خبر داد.

منصور شیشه فروش با اشاره به نشست آسفالت در خیابان میر در مقطع پایین پل به علت نشت آب و فرونشست اظهار کرد: در پی رخداد این حادثه، تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام شدند و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت‌یابی، نسبت به ایمن‌سازی و پرسازی محل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد، افزود: عملیات نشت‌یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله، مقرر شد پس از نشت‌یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

شیشه فروش اضافه کرد: به دلیل شرایط فرونشست زمین، حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته، به طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تاکنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

وی افزود: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد، به طور کلی ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده است و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد.

کد خبر 746799

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد