Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@01:10:58 GMT

وابستگی والبیال ایران به نابغه ۳۵ ساله

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۸۳۲

وابستگی افراطی تیم ملی والیبال به نابغه ۳۵ ساله خود به زنگ خطر جدی برای والیبال ایران تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - ورزش سه نوشت: چند روز پیش و بعد از پیروزی تاریخی ایران مقابل لهستان با پوریا فیاضی هم‌کلام شدیم و او در تمجید از هم‌تیمی سابق خود گفت: "او کار‌هایی انجام می‌دهد که کسی در آن لحظه نمی‌تواند انجام دهد و درک کردن معروف خیلی ذهن بزرگی می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم در سال‌های آینده می‌توانیم از سعید معروف صحبت کرده و بگوییم بازیکنی بود که دل و جراتی داشت که جلوی سی میلیون بیننده چنین کاری کند. (اشاره به جای خالی معروف در امتیاز ۲۰ ست پنجم مقابل لهستان) ".

اما شاید خود ما هم چند سال دیگر این پیروزی شیرین و بزرگ را با درخشش کاپیتان سعید معروف به یاد بیاوریم؛ کسی که در طول بازی برابر لهستان با پاس‌های متنوع و هنرمندانه خود ستاره‌های ابرقدرت حریف را گیج و سر درگم کرده بود و با آن جای خالی جذاب تیر خلاص را به آن‌ها زد.

اگرچه سعید معروف در دو بازی اخیر نمایش به نسبت خوبی ارائه داد، اما با آن فرم فوق العاده همیشگی اش که مقابل لهستان هم تماشا کرده بودیم فاصله داشت؛ موضوعی که دو شکست ایران برابر ایتالیا و کانادا را رقم زد و باعث شد کارمان برای صعود به روز آخر و دیدار برابر ژاپن کشیده شود.

اینجا اصلا نمی‌خواهیم که سعید معروف را مقصر جلوه داده و او را باعث و بانی این دو شکست بدانیم، اتفاقا برعکس؛ سوال اینجاست که چرا والیبال ایران باید تا این حد به عملکرد یک بازیکن خود وابستگی داشته باشد؟ به هر حال در هر ورزشی حتی در فوتبالش مسی و رونالدو هم روز خوب و بد دارند.

همچنین قصدی برای زیر سوال بردن دیگر بازیکنان نیز وجود ندارد، زیرا کیست که سیدمحمد موسوی را به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان یا میلاد عبادی پور را در قامت یکی از ماهرترین دریافت کننده‌های دنیای توپ و تور قبول نداشته باشد؛ یا دیگر بازیکنان فرقی نمی‌کند، فقط سوال اینجاست که چرا در روز‌های نه چندان خوب کاپیتان هیچ نشانه‌ای از حال خوب در والیبال ایران دیده نمی‌شود.

جواد کریمی دیروز به جای معروف به زمین آمد و اتفاقا با عملکردی قابل قبول از سوی او و دیگر بازیکن تازه وارد یعنی صابر کاظمی توانستیم یک ست از ایتالیا بگیریم، اما مسئله تداوم و نتیجه گیری در بلندمدت است؛ بحث هم صرفا در مورد پست پاسوری نیست بلکه این است که ما وابستگی خود را کاهش دهیم تا بتوانیم در غیاب سعید معروف یا در روز حتی بد او هم تیم‌های بزرگ را اذیت کرده و حتی آن‌ها را شکست دهیم؛ نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم، به هر حال نابغه والیبال ایران و دنیا ۳۵ ساله شده و این وابستگی را به زنگ خطر جدی تری برای والیبال ایران تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیروزی آسان والیبال ایران مقابل ونزوئلا در روز استراحت موسوی/ شاگردان آلکنو موقتا صدرنشین شدند + آمار و عکس

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سعید معروف والیبال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید معروف والیبال والیبال ایران سعید معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها

دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتسال ایران با چهار گل کویت را شکست داد.

علی اکرمی، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور در نیمه اول برای ایران گل زدند. در نیمه دوم سعید احمدعباسی از روی نقطه پنالتی بار دیگر گلزنی کرد و چهارمین گلش را در این رقابت‌ها و دومین گلش را در این مسابقه به ثمر رساند.

در دیگر دیدار همزمان افغانستان سه بر دو از سد بحرین گذشت و به عنوان تیم دوم پس از ایران صدرنشین راهی دور حذفی شد.

شاگردان وحید شمسایی در دور یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها با قرقیزستان روبه‌رو خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت +فیلم
  • صعود قاطعانه ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها
  • (عکس) دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • عمق وابستگی نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا چقدر است؟
  • دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد/ عکس