Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی میناخانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در این استان در مسیرهای ارتباطی "زنجان - خرمدره، زنجان - تاکستان و آزادراه زنجان - قزوین"، اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، علت عمده سوانح رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان است که به رانندگان توصیه می شود هنگام احساس خستگی و خواب و به منظور حفظ سلامت خود، سرنشینان و دیگر رانندگان و مسافران عبوری، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحت هرچند کوتاه، ادامه مسیر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میناخانی، با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه جاری تاکنون نیز پنج نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان باختند، تصریح کرد: جاده های زنجان روز گذشته به علت تعطیلات عید غدیر، شلوغ بود اما در زمان حاضر ترافیک به شکل عادی و روان است.

به گزارش ایرنا، در سه ماهه نخست امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح جاده های استان زنجان ۴۰ نفر به ثبت رسید در حالیکه در مدت مشابه پارسال (۹۹) تعداد کشته شدگان ۵۹ نفر بود.  

در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان ۲۸ نفر بود که ۱۲ نفر نیز در خرداد ماه به مجموع جانباختگان در این استان اضافه شد.

برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

برچسب‌ها تصادفات جاده ای انتظامی زنجان فرماندهی نیروی انتظامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای انتظامی زنجان تصادفات جاده ای انتظامی زنجان فرماندهی نیروی انتظامی زنجان تعداد کشته شدگان مسیرهای ارتباطی رانندگی در سطح استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳

تین نیوز

​رییس پلیس راهور فراجا از کاهش حدود ۹.۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدوارم که که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

حسینی به آمار تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سال های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر در سال گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در بهبود عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد و گفت: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند. بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد یاد کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود