Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به رضا شیوا رئیس شورای رقابت از وی خواست تا فهرست افرادی که در جریان امور مربوط به قیمت گذاری خودرو هستند را به این سازمان معرفی کند.

این درخواست در حالی مطرح شده که موضوع عرضه خودرو در بورس کالا مدتی است در جلسات نمایندگان مجلس، دولتی ها و خودروسازان مطرح است و در عین حال تمام معاملات در بورس کالای ایران تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نامه رئیس سازمان بورس می تواند احتمال عرضه خودرو در بورس کالا را تقویت کند.

به گزارش فارس، شرکت‌های خودروسازی مهم در بورس شامل ایران‌خودرو در نماد خودرو،‌ سایپا در نماد خساپا، پارس‌خودرو در نماد خپارس و دیگر گروه‌های خودروسازی در بورس به دلیل زیان انباشته، از پرداخت سود به سهامداران خودداری کردند و سهام خودرویی در بازار همچنان رو به کاهش است که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری خودرو و از دلایل دیگر آن می‌توان به سوء مدیریت و عدم ارتقاء‌ بهره‌وری در فرآیند تولید و کیفیت خودرو اشاره کرد.

از طرفی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، مانند خودروسازی، فولادسازی و یا صنایع سیمان و پتروشیمی نباید محصولات آنها در جای دیگر قیمت‌گذاری شود چون بازار سرمایه، بازار شفاف و رقابتی است که خود به خود قیمت شرکت‌ها، سهام آنها را می‌‌تواند مشخص کند.

برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «عرضه خودرو در بورس کالا به کجا رسید؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو قیمت گذاری بورس کالا قیمت گذاری خودرو عرضه خودرو در بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند