Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، به همکاری مثبت اصناف البرز  در ۴ پیک گذشته کرونا اشاره کرد و گفت: در ۴ پیک قبلی کرونا  اصناف استان البرز دغدغه سلامت جامعه را داشتند  و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خوبی نشان دادند؛ به طوریکه در ۴ پیک گذشته اصناف البرز دو بار  رتبه نخست کشور در همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کسب کردند؛ اما در پیک پنجم این همکاری کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل کم رنگ شدن همکاری اصناف البرز برای رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در پیک پنجم کرونا  را عدم حمایت دولت از اصناف  و بدقولی های مسوولان در این خصوص ذکر کرد و افزود: علیرغم وعده‌های مسوولان در خصوص حمایت از اصناف، هیچگونه حمایتی از اصناف صورت نگرفت. به عنوان مثال اخیرا پس از تعطیلی  ۶ روزه اصناف و بانک‌ها، به محض بازگشایی بانک ها، تمام  چک‌های مربوط به این روزهای تعطیل، برگشت خورد. این کم لطفی‌ها و عدم حمایت دولت از اصناف موجب شد همکاری که در دوره‌های گذشته از این قشر شاهد بودیم، در پیک پنجم کرونا کم رنگ شود. 

این مقام مسوول گفت: طبق نظر کارشناسان در بدترین شرایط، اصناف می‌توانند ۱۰ تا ۱۱ درصد در انتقال بیماری نقش داشته باشند. در حالیکه بانک ها، اتوبوس ها، متروها و فروشگاه های بزرگ در شرایط پیک کرونایی مملو از جمعیت است و  پروتکل‌های بهداشتی  اصلا رعایت نمی‌شود، اصناف در وضعیت بهتری قراردارند و رعایت موارد و  بهداشتی بیش از سایر مراکز است.

وی با بیان اینکه برخی تصمیم گیری‌ها و گروه بندی‌های مشاغل غیرکارشناسی است، افزود: بر اساس گروه بندی مشاغل، برخی اصناف از جمله مبل فروشی‌ها که کم مشتری هستند اجازه  فعالیت ندارند، در حالیکه فروشگاه های بزرگ و هایپرمارکت‌ها با انبوه مشتری، در حال فعالیت هستند.   متاسفانه چون این تصمیم ها در ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌شود، ستاد استانی کرونا نمی‌تواند در خصوص تغییر مشاغل نقش داشته باشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف البرز پروتکل بهداشتی پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

حمیدرضا کیوانفر گفت: پس از بررسی پرونده های ارجاع شده برای یک هزارو ۸۷۰ مورد محکومیت صادر شد

وی افزود: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی ، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

کیوانفر اضافه کرد: بیشترین تخلفات شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ساعات مصوب پخت نان بوده است.

وی بیان کرد : اکنون طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها تشدید شده و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب نظارت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • کامنت عجیب و جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلالی‌ها پس از شب تلخ + عکس
  • (عکس) کامنت جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلال عربستان!
  • خشم عربستانی ها از اقدام بازیکن ایرانی + عکس | واکنش تند بعد از شکست تیم محبوب
  • عکس| خشم عربستانی‌ها از حرکت جنجالی یزدانی
  • نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است