Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس با شکست پیکان در هفته آخر، برای پنجمین فصل پیاپی جام قهرمانی لیگ را به دست آورد. آن‌ها در این ۵ سال، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند، اما مقصد جام، هیچوقت عوض نشده است. لیگ شانزدهم که پرسپولیس قهرمان شد، طاهری مدیرعامل آن‌ها بود. پس از او گرشاسبی، عرب، انصاری‌فرد و رسول‌پناه هر کدام مقطعی مدیرعامل پرسپولیس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بجز دوران کوتاه انصاری‌فرد، همه آن‌ها حداقل یک بار قهرمانی لیگ را تجربه کردند. قهرمانی‌های پرسپولیس با برانکو روی نیمکت شروع شد، کالدرون آن‌ها را صدرنشین نگه داشت و گل‌محمدی توانست در دو فصل اخیر سرخپوشان را به قهرمانی برساند.

ترکیب اصلی پرسپولیس هم در این ۵ سال تغییرات زیادی کرده است. لیگ شانزدهم، پرسپولیس با بردن ماشین‌سازی در تبریز جشن قهرمانی گرفت. از ترکیب ۱۱ نفره آن مسابقه، دیشب فقط وحید امیری در ترکیب اصلی مقابل پیکان حضور داشت. بازیکنی که یک فصل از پرسپولیس جدا شد، اما همچنان، آخرین بازمانده تیم برانکو در ترکیب اصلی محسوب می‌شود. جلال حسینی که در آن مسابقه فیکس بود هم دیشب، به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. بازیکنی که کاپیتان سرخپوشان، در هر ۵ قهرمانی اخیر بوده است.

کمال کامیابی‌نیا و بوژیدار رادوشوویچ، دیگر چهره‌های مشترک پرسپولیس این فصل و لیگ شانزدهم هستند. رادوشوویچ همچنان دروازه‌بان ذخیره سرخپوشان محسوب می‌شود و کامیابی‌نیا که این فصل کمتر از همیشه برای پرسپولیس بازی کرد، هفته‌های پایانی را بخاطر مصدومیت از دست داد.

مهدی طارمی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سروش رفیعی، محسن مسلمان، محمد انصاری، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و محسن ربیع‌خواه مهمترین جدا شده‌های پرسپولیس از لیگ شانزدهم بودند. رامین رضاییان هم مدتی قبل از پایان آن فصل، از پرسپولیس جدا شد. ستاره‌هایی که بعضی با رویای حضور در اروپا و بعضی دیگر پس از پایان دوران اوج، پرسپولیس را ترک کردند. پرسپولیسی‌ها در این فصل هم علاوه بر علیپور و بیرانوند بازیکنانی مثل خلیل‌زاده و رسن را هم از دست دادند. با این حال، با وجود تغییرات پرتعداد مقصد جام هنوز تغییری نکرده و آن‌ها، همچنان پادشاه فوتبال ایران هستند. با بازیکنان جدیدی که قرار است آینده این تیم را بسازند.

فوتبال ۳۶۰

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرسپولیس گلات قهرمانی لیگ برتر لیگ شانزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با ۵ تغییر مقابل آلومینیوم اراک بازی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آخرین دیدار دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر، با پیروزی یک برصفر شاگردان مجتبی حسینی به اتمام رسید. امیر نوری در دقیقه ۷۵ تک گل این بازی را به زیبایی وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد. این اولین دیدار پرسپولیس با سرمربیگری اوسمار بود که با شکست تلخی همراه شد، اما در ادامه راه سرمربی برزیلی همه حریفانش را یکی پس از دیگری شکست داده و از سر راه برداشت.

در آن دیدار پرسپولیس با نظر اوسمار ویرا با ترکیب؛ علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، سعید صادقی و شهاب زاهدی برابر آلومینیوم اراک به میدان رفت. حالا پرسپولیس در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که ۵ تغییر نسبت به هفته شانزدهم به شرح زیر خواهد داشت.

دروازه بان؛ امیررضا رفیعی به جای علیرضا بیرانوند!

هرچند علیرضا بیرانوند گچ دست خودش را باز و تمرین کرده است، اما اوسمار ویرا قصد ندارد ریسک کرده و در اراک از او استفاده کند. بیرانوند که در اراک گل خیلی بدی خورد حالا شاهد درخشش یک گلر ۲۱ ساله است که پی درپی کلین شیت کرده و دل همه را به دست آورده است. امیررضا رفیعی اولین تغییر پرسپولیس نسبت به دیدار هفته شانزدهم در اراک خواهد بود.

عبدالکریم حسن به جای علی نعمتی

مرد سال سابق آسیا در نیم فصل دوم آن قدر خوش درخشیده که رضایت کادرفنی و کارشناسان را به خود جلب کرده است. در بازی هفته شانزدهم در اراک، علی نعمتی مدافع چپ پرسپولیس بود، اما بعید است این مدافع نیشابوری در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فیکس باشد. انتخاب اول اوسمار ویرا در اراک برای سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس، عبدالکریم حسن قطری است.

وحید امیری به جای سینا اسدبیگی!

در دیدار هفته شانزدهم سینا اسدبیگی به عنوان هافبک دفاعی در کنار مسعود ریگی در ترکیب اصلی قرار گرفت و سروش رفیعی نیز کمی جلوتر به عنوان پلی میکر بازی کرد. در چند بازی اخیر پرسپولیس که با پیروزی و نتایج خوب همراه بوده، سروش رفیعی به عنوان هافبک مکمل مسعود ریگی بازی کرده و سنیا اسدبیگی نیز از مدار تفکرات تاکتیکی اوسمار ویرا خارج شده است. امید عالیشاه هم به عنوان مهاجم سایه و بازیکن آزاد بازی می‌کرد که با توجه به مصدومیت کاپیتان، وحید امیری در اراک به زمین خواهد رفت.

اوستون اورونوف به جای سعید صادقی

سعید صادقی هافبک فیکس و مورد اعتماد یحیی گل محمدی در دوران سرمربیگری اوسمار ویرا، تبدیل به یک نیمکت نشین شده است. در شکست پرسپولیس در اراک نیز سعید صادقی در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما حالا در جام حذفی ستاره‌ای به میدان می‌رود که محبوب هواداران شده است. اوستون اورونوف خرید جدید پرسپولیس با دریبل‌های ویرانگر خود نه تنها سعید صادقی را نیمکت نشین کرده بلکه دل طرفداران پرسپولیس را به دست آورده است.

عیسی آل کثیر به جای شهاب زاهدی

مهاجم اول پرسپولیس در نیم فصل اول و بازی با آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم، حالا در ژاپن مشغول خودنمایی و گلزنی است. شهاب زاهدی که در نیم فصل اول توانست ۶ گل برای پرسپولیس بزند دیگر در این تیم نیست و عیسی آل کثیر جای او را گرفته است. آل کثیر که در هفته‌های گذشته گل‌های حساسی برای پرسپولیس به ثمر رسانده یکی از امید‌های اصلی اوسمار ویرا برای حذف آلومینیوم اراک است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا
  • پرسپولیس با ۵ تغییر مقابل آلومینیوم اراک بازی می‌کند
  • بیرانوند فعلا نباید به ترکیب برگردد/ این مسابقه شاه کلید قهرمانی پرسپولیس است/ شماره علی پروین برازنده این بازیکن است
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان
  • ترکیب سپاهان برای جدال سرنوشت‌ساز
  • رضاوند: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است
  • وفایی به دنبال بازگشت جذاب در رویارویی با ترامپ
  • اسنوکر قهرمانی جهان؛ شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ
  • سرنوشت قهرمانی دست استقلال است
  • شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ