Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و رفع محرومیت در شهرستان‌ها نیازمند تغییر رویکرد در برنامه‌هاست.

صابر سهرابی در نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه جنوب استان، گفت: مظلومیت حوزه فرهنگ در ابعاد مختلف در مقایسه با سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست و از این رو نیاز به تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی‌های کلان دارد تا بتوانیم درشهرستان‌ها توزیع عادلانه‌تری در خدمات فرهنگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، او افزود: کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان مدیرانی خلاق هستند که با کمترین امکانات و بودجه در انجام امور محوله عاشقانه خدمت می‌کنند.

سهرابی، به تنگناهای اقتصادی، سیاسی و بهداشت سلامت جامعه و تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: پیچیدگی و دشواری فعالیت‌های فرهنگی در این شرایط و توقع بالای جامعه از این حوزه، سختی فعالیت‌ها را برای مجموعه فرهنگ و هنر دوچندان کرده، اما تلاش‌های عاشقانه همکارانم در مجموعه اداره کل و شهرستان‌ها تداوم فعالیت‌ها را در این شرایط حفظ کرده و علیرغم مشکلات در سایه همدلی و همکاری جمعی شاهد رویداد و دست آوردهای مهمی در شهرستان‌های استان بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در معاونت‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همواره تلاش شده است تا امور ادارات شهرستان‌ها در اولویت قرار گیرد؛ بر این باوریم پویایی شهرستان‌ها پویایی فرهنگ و هنر استان را به دنبال دارد.

او اظهار کرد: این ذهنیت که گفته می‌شود در پایان کار دولت، مدیران انگیزه برای کار ندارند صحیح نیست و انجام وظایف محوله در مجموعه اداره کل و ادارات تابعه با قوت و قدرت ادامه دارد.

در این نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های منطقه جنوب استان فارس همچون لامرد، خنج، گراش، اوز، زرین دشت، مهر و قیروکارزین، گزارشی از عملکرد حوزه مدیریتی ارائه و سپس مشکلات، نیاز و مطالبات شهرستان خود را در بخش های، عمرانی، اداری و بین اداری، فرهنگی هنری، تجهیزات، بودجه، حقوق و مزایا، مسکن و رفاهی مطرح کردند.

غلامرضا یوسفی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از وضعیت بودجه، اقدامات و مشکلات مربوط به شهرستان‌های حاضر در جلسه را ارائه و سپس راه کارها و برنامه‌های پیش رو را مطرح کرد.

همچنین عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان‌ها در این جلسه، از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به عنوان شبکه‌های ارائه دهنده خدمات فرهنگی در سطح استان یاد کرد و گفت:برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های حوزه ستادی، امور شهرستان‌ها به عنوان واحد رابط و بطور اختصاصی در اداره کل امور شهرستان‌ها را برنامه ریزی و پشتیبانی می‌کند و در نظر دارد با همکاری روسای ادارات شهرستان‌ها از این ظرفیت در تسریع و کیفیت بخشی انجام امور حداکثر بهره برداری انجام شود.

رفع مشکلات پروژه‌های نیمه تمام، تجهیز، تعمیر مراکز اداری، فرهنگی هنری، تامین و کمبود نیرو انسانی، تخصیص عادلانه بودجه فرهنگی به شهرستان ها، طولانی بودن برخی از فرآیندهای اداری در اداره کل، موازی کاری سایر نهاد، سازمان و ادارات در امور فرهنگی و هنری و مشکلات متاثر از آن از موارد مطرح شده بود.

همچنین جایگاه و وظایف شورای فرهنگ عمومی و دبیر آن در شهرستان، تبدیل وضعیت استخدامی و ترمیم حقوق کارکنان، حمایت و تقدیر از نویسندگان و فعالان فرهنگی هنری، واگذاری مجتمع‌های فرهنگی هنری به بخش خصوصی، وضعیت ساماندهی انجمن‌های فرهنگی هنری در قالب موسسه‌های فرهنگی، اجرایی شدن تفاهم نامه‌های منعقد شده بین صدا و سیما و فنی حرفه ای، رفع محدودیت‌ها در توسعه مؤسسه‌ها و مراکز آموزشی فرهنگی و هنری در شهرستان ها، مسکن و رفاهی کارکنان، از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صابر سهرابی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شهرستان ها خدمات فرهنگی فرهنگی هنری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه