Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت باید حقوق ایامی را که برق قطع می‌شود و کارگر بیکار می‌ماند را پرداخت می‌کرد تا تحمیل بر قیمت کالا نشود. مرادخان مرادپور در گفت‌وگو بامیزان، در خصوص تأثیر قطع برق بر تولید و اشتغال در کشور گفت: ما در سال‌های اخیر به‌خصوص در دولت دوازدهم همواره با تأکید مقام معظم رهبری برای حمایت و افزایش تولید و سوق دادن سرمایه‌ها به‌سوی سرمایه‌گذاری مولد در کشور مواجه بودیم که بی‌دلیل هم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تنها راه برون‌رفت ما از این وضعیت وخیم اقتصادی افزایش تولید سرانه در کشور است؛ نه افزایش سرمایه و ثروت، این افزایش به معنای توسعه نیست بلکه ما نیاز به توسعه اقتصادی داریم.   مراد پور ادامه داد: به‌عنوان مثال درآمد سرانه در کشور عربستان به‌صورت حدودی بالغ‌بر ۳۰۰ هزار دلار در سال است که از محل فروش نفت و سایر موارد تأمین می‌شود. با این حجم سرمایه و ثروت، ما کشور عربستان را جزکشورهای توسعه‌یافته نمی‌دانیم و طبق تعاریف بین‌المللی هم جز این دسته از کشورها قرار نمی‌گیرد.   دبیر شورای راهبردی اشتغال و تأمین اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: اما کشور هندوستان با درآمد سرانه ۳۱ دلار در سال جزو کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود،  اگر به شاخص‌های تولید در این ۲ کشور دقت کنید. مشخص می شود که هندوستان از محل افزایش تولید سرانه خودش را در باشگاه کشورهای توسعه‌یافته قرار داده است.   وی ادامه داد:  لذا تأکید مقام معظم رهبری بر تولید ثروت از محل توجه به تولید داخلی کاملاً موضوعی علمی است.
مرادپور گفت: در کشور ما بزرگ‌ترین هزینه درهر واحد تولیدی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران است زیرا سیستم‌های خطوط اتوماتیک که کاملاً مکانیزه هستند در ایران وجود ندارد، و عموماً تولید ما مبنی بر فعالیت نیروی انسانی است، یعنی در قیمت تمام‌شده هر کالا بیشترین سهم را  پرداخت هزینه دستمزد کارگران دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: قانون کار ما می‌گوید اگر کارگری توسط کارفرما به‌کار گرفته شود  اما زمینه‌های موردنیاز جهت تولید برای او فراهم نباشد و از این محل فعالیت نداشته باشد کارفرما مکلف است حقوق و دستمزد کارگر را کامل بپردازد.   وی گفت: با توجه به موارد ذکرشده در حال حاضر  معضلی به نام قطعی برق داریم که در زمان قطع برق کارفرما بدون این‌که از کارگر کار بگیرد و کارگر خروجی برای او داشته باشد باید حقوق و دستمزد او را بپردازد. با این حساب بیشترین هزینه یعنی پرداخت حقوق و دستمزد به کارفرما تحمیل می‌شود و این مستقیماً  روی قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی اثر می گذارد و وقتی این قیمت افزایش بی‌رویه پیدا می‌کند، کالای تولیدی قدرت رقابت‌پذیری را در بازار از دست می‌دهد.   مراد پور گفت: کالای گران در مقایسه با کالای چینی ارزان‌قیمتی که در بازار به‌وفور یافت می‌شود دیگر نایی برای رقابت ندارد بنابراین کالای تولیدی کارفرما روی دستش مانده و کارفرما با مشکلاتی از قبیل انباشت بدهی‌ها، حقوق معوقه، بحران مالی مواجه شده و نهایتاً از مدار تولید خارج می‌شود.   دبیر شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: واحد تولیدی پس از تعطیل شدن، هزاران نفر کارگر شاغل آواره می‌شوند، حالا دیگر تبعات اجتماعی و ... بماند.   وی گفت: در میدان عمل شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی هستیم و دستگاه اجرایی کشور اولویت‌بندی درست ندارد، و مسائل مربوط به وین در اولویت اول است..

مرادرپور ادامه داد: برای آن‌ها مهم بود که چگونه نفت بیشتری بفروشند. خام فروشی نفت که افتخار ندارد کشورهایی مثل چین نفت خام ما را می‌خرند و به صنایع پتروشیمی و موادی تبدیل می‌کنند که دوباره  ۱۰ برابر قیمت نفت خام به خودمان می‌فروشند.

وی بیان کرد: این‌ها آن چیزهایی است که مغفول مانده و کتمان شده بود و حاصل آن بحران‌های موجود در کشور است بنابراین قطعی برق صرفاً این‌که ما مصرف بیش از نیاز داریم نیست و همه می‌دانیم که بیشترین مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی است.

مرادپور گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امر تولید برق را برنتافتند، چند شرکت بزرگ و شخصیت حقوقی داخلی کشور برای تاسیس نیروگاه‌های برق اعلام آمادگی کردند، اما نگذاشتند این اتفاق بیفتد.  
بیشتر بخوانید: افزایش ۲.۵ برابری تولید برق به میزان ۷۱۳ مگاوات   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی تولید برق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید برق حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم

وزیر کار: حق کارگران بیشتر از اینهاست و بدنبال اصلاحات [روند تعیین حقوق]در یکی دو سال آینده هستیم. قانون اصل را [برای تعیین حقوق]بر سه جانبه گرایی گذاشته است. شش ماه بود که بدنبال اجرای مزد منطقه‌ای و بخشی بودیم. حقوق فردی که روی اسکله کار می‌کند و آنکه در تهران زیر کولر کار می‌کند باید متفاوت باشد.

طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌الله شیرین شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • حداکثر حقوق ماهیانه کارمندان دولتی ۷۰ میلیون شد
  • حداکثر دریافتی ماهیانه کارمندان دولتی ۷۰ میلیون شد
  • سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟