Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان قزوین گفت: در پی افزایش مصرف و چالش قطعی برق رویداد «ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش» توسط بنیاد نخبگان با همفکری سایر نهادهای علم و فناوری مانند پارک‌های علم و فناروی، جهاددانشگاهی و شرکت توزیع نیروی برق برگزار خواهد شد تا با استفاده از ایده‌های افراد خلاق در سطح کشور بتوانیم برخی از راهکارها را احصا کرده و در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی افزایش مصرف و چالش قطعی برق رویداد «ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش» ۱۰ مرداد توسط بنیاد نخبگان و با همفکری سایر نهادهای علم و فناوری مانند پارک‌های علم و فناروی، جهاددانشگاهی و شرکت توزیع نیروی برق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای عبور از این بحران باید با استفاده از نوآوری موجود و افراد خلاق و دارای ایده در سطح کشور بتوانیم برخی از راهکارها را احصا کرده و در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار دهیم تا بتوانند از وقوع این بحران در سال آینده جلوگیری کنند.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین با اشاره به اینکه ایده‌ها توسط داوران دانشگاهی و اجرایی ارزیابی شده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از صدور فراخوان حدود ۸۵ ایده را دریافت کردیم که از ۸۵ ایده حدود ۲۱ ایده قابلیت ارائه در روز ایده را داشتند؛ در داوری پارامترهایی از جمله قابلیت اجرایی شدن ایده، نوآوری ایده و تیم اجرایی لحاظ شده است و روز رویداد یک‌بار دیگر ایده‌ها داوری و تیم‌های برتر انتخاب خواهند شد.

وی اشاره کرد: پس از برگزاری رویداد، ایده‌های مطرح شده با همکاری پارک‌های علم و فناوری، مرکز نوآوری جهاددانشگاهی و شرکت توانیر به وزارت نیرو معرفی خواهند شد تا مراحل تکمیلی خود را طی کنند و به واحدهای فناور و دانش‌بنیان تبدیل شوند تا بتوانند ایده را عملیاتی کنند.

رجب‌پور اضافه کرد: این ایده‌ها باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد لذا انتظار می‌رود هماهنگی لازم توسط وزارت نیرو انجام شود تا سال آینده از این ایده‌ها استفاده کنند.

وی گفت: ادعا نداریم که این ایده‌ها می‌توانند مشکل را کامل مرتفع کنند بلکه گامی است تا این مشکل کاهش پیدا کند؛ انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی در این امر همکاری بیشتری با ما داشته باشند و پیش از وقوع مشکل چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین تصریح کرد: در ادامه سعی خواهیم کرد شبکه‌ای میان افراد دارای ایده ایجاد کنیم چون معتقدیم صاحبان ایده مهم‌تر از ایده هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و در مقوله‌های دیگر باید از این افراد صاحب ایده استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحران کم‌‎آبی و مرگ دشت قزوین یادآور شد: هسته نخبگانی آب و محیط زیست با حضور نخبگان قزوینی شکل گرفته و انتظار داریم در همکاری با ادارات مرتبط به بحث آب و خاک کمک کنیم تا در این حوزه ایده‌های نوآورانه برای کمک به حفظ دشت قزوین را در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.

رجب‌پور در پایان سخنانش متذکر شد: بنیاد نخبگان یک دستگاه اجرایی نیست ولی تلاش می‌کند آرا و نظرات نخبگان را در اختیار دست‌اندرکاران تصمیم‌گیر قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی قطعی برق قزوين بنیاد نخبگان جهاد دانشگاهی افزایش مصرف و چالش نخبگان قزوین بنیاد نخبگان ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش از جذب نخبگان از جمله نخبگان قرآنی از مهر امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر 1403 از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جاهای دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

صحرایی درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنید و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند، فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده ویژه مستعدان و نخبگان دانشگاهی