Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:45:35 GMT

نگاهی به حریفان ۲ فرنگی‌کار ایران در المپیک

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۱۲۲

نگاهی به حریفان ۲ فرنگی‌کار ایران در المپیک

۲ فرنگی‌کار کشورمان در المپیک توکیو فردا روی تشک خواهند رفت.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی فرنگی در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم امروز قرعه‌کشی شد که علیرضا نجاتی و امین میرزازاده حریفان خود را در دور نخست مسابقات کشتی بازیهای المپیک توکیو شناختند.

علیرضا نجاتی که در سید ۴ بازی‌های المپیک توکیو قرار دارد و در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه شده، در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان از ارمنستان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکیان موفق شد در مسابقات بلغارستان سهمیه المپیک را کسب کند. وی نخستین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند اما او در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرده و هیچ مدالی را در کارنامه ثبت نکرده است.

آرمن ملکیان در سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال به میزبانی بوداپست عنوان قهرمانی را کسب کرد که این تنها مدال این کشتی‌گیر حساب می‌شود.

امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان در ۱۳۰ کیلوگرم فردا دومین کشتی‌گیری است که روی تشک می‌رود. میرزازاده که مدال طلای جوانان جهان و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد در نخستین مبارزه خود به مصاف کیم من‌سئوک از کره جنوبی می‌رود.

حریف ۲۸ ساله میرزازاده در سال ۲۰۱۸ مدال برنز قهرمانی جهان را کسب کرد. وی همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا کا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی دهلی برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی رسید.

میرزازاده در صورت برتری در مبارزه نخست احتمالاً با میهاین لوپز از کوبا روبه‌رو خواهد شد که برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد حریف کوبایی بگذرد.

کشتی فرنگی کشورمان ۵ سهمیه المپیک کسب کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو المپیک توکیو کشتی فرنگی علیرضا نجاتی کشتی المپیک المپیک 2020 ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت.

در این دوره از رقابت ها سعید اسماعیلی، ناصر علیزاده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به «مدال طلا»، پویا دادمرز، محمدرضا رستمی و رسول گرمسری به «مدال نقره» و همچنین امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی به «مدال برنز» دست یافتند.

تیم کشتی فرنگی ایران در «رده بندی تیمی» با کسب ۲۰۰ امتیاز به عنوان نخست تیمی قاره کهن رسید و شانزدهمین عنوان قهرمانی را طی ۲۸ دوره حضور خود در این رقابت ها برای کشورمان به ارمغان آورد.

همراه اول به‌عنوان حامی رسمی تیم های ملی کشتی کشورمان، این درخشش و موفقیت را به اعضای تیم ملی فرنگی و مردم ورزش دوست ایران تبریک گفته است.

دیگر خبرها

  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین