Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علی‌ اکبر صفو ی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: ممکن است افراد متخصص نظرات خود را برای برطرف شدن مشکلات کشور ارائه بدهند و اولویت های مختلفی داشته باشند که باید در چنین شرایطی  راهکارهایی که از سوی  نخبگان ارائه می شود را  مورد توجه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امکان دارد کسی که بر صندلی وزارت تکیه می زند همه توانمندی ها ی لازم  برای رفع مشکلات را نداشته  باشد اما نگاهی علمی می تواند به راحتی از نظرات و تجارب متخصصان در زمینه های مختلف بهره ببرد و با جمع آوری این پیشنهادات و اجرای آن ها در مسیر رفع معضلات کشور گام های اساسی بردارد.

توسعه پایدار بدون تعامل با کشورهای دیگر محقق نمی‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد: همه دولت های گذشته در ابتدا مدعی بودند که هدف آن ها رعایت اصول حکمروایی شایسته و به کارگیری افراد متخصص به منظور ارتقا و تعالی کشور است اما پس از چندین ماه از آغاز فعالیت های دولت می توان تشخیص داد که دولتمردان تا چه اندازه به شعارها و حرف هایی که زده اند اعتقاد داشته و برای تحقق وعده های خود تلاش کرده اند.

رفع مشکلات اقتصادی کشور در گرو روابط خارجی ایران

صفوی با اشاره به اینکه جایگاه ایران در روابط بین الملل نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دولت دارد، ادامه داد: برخی به غلط و یا با شعارهایی که مبتنی بر رفتارهای عوام فریبانه است، اعلام می کنند که مشکلات و شرایط نابسامان کشور ارتباطی با روابط بین المللی ایران ندارد و کشور ما بدون وابستگی به سایر کشورها می تواند مشکلات خود را برطرف کند و این در حالی است که بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور ریشه در تحریم هایی دارد که علیه ایران اعمال شده است.

او افزود: توسعه پایدار بدون تعامل با کشورهای دیگر محقق نمی شود و در حقیقت توسعه به این معنا است که کشورهای دیگر به ما نیازمند شوند و ما هم برخی از نیازهای خود را از طریق تعامل با سایر کشورها تامین کنیم اما وابستگی چندانی به این کشورها نداشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: انزوا و خودکفایی مطلق و سرمایه گذاری بر روی همه چیز عقلانی نیست و هزینه سرسام آوری دارد، اگر ایران تعاملی منطقی با فضای بین المللی نداشته باشد، با چالش ها و بحران های بزرگی رو به رو می شود که رویارویی با این مشکلات حق مردم کشور ما نیست.

مداخله افراد غیرمتخصص در امور کشور زمینه ساز کاهش اعتماد عمومی به تصمیمات دولتمردان

او با بیان اینکه رئیس جمهور بالاترین مقام کشور بعد از مقام معظم رهبری است که مسئولیت اجرای قانون اساسی را به عهده دارد، گفت: البته دخالت برخی از افراد که در امور اداری کشور نقشی دارند و از دانش کافی برای حل مشکلات برخوردار نیستند زیرا موجب نبود  انسجام در کشور و کاهش اعتماد مردم نسبت به تصمیمات و سخنان سران کشور می شود.

صفوی بیان کرد: هرچند پیشنهادات و انتقاداتی که از سوی اقشار مختلف جامعه ارائه می شود می تواند کمک شایانی به حل مشکلات کشور کند اما دولت نباید اجازه بدهد که هر فردی این امکان را داشته باشد تا از تریبون های مختلف به صورت دستوری در امور مهم کشور اظهار نظر و دخالت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز تصریح کرد: بر اساس خبری که در این اواخر منتشر شده، ایران ۵۰ برابر کره جنوبی کارخانه فولاد دارد اما میزان تولید کشور ما یک سوم کره جنوبی است که چنین مسائلی باید مورد توجه قرار بگیرند و آسیب شناسی شوند.

او ادامه داد: یکی از اشتباهات اساسی ما در سیاست های کلان کشور این است که اغلب سیاستگذاران معتقد هستند اگر کشور ما به خودکفایی مطلق برسد بیشتر مشکلاتش حل می شود در صورتی که تعامل با سایر کشورها می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه همه جانبه کشور کند.

صفوی افزود: برای اشتغال یک فرد باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود، بنابراین اگر بخواهیم بحران اشتغال در کشور را حل کنیم نیاز به افزایش سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی داریم.

پیش از این سید محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۴ مردادماه با حضور میهمانانی از ۵۰ کشور دنیا و  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می شود.

او اضافه کرد: پس از آن با ارائه لیست پیشنهادی کابینه از سوی رئیس‌جمهوری منتخب، کمیسیون‌ها به مدت یک هفته تشکیل جلسه می دهند و سپس جلسات رای اعتماد برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شیراز نخبگان علمی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم

‌به گزارش خبرگزاری مهر خط تخریب دستاوردهای کشور از طرف دولتمردان روحانی وارد فاز جدیدی شده است به طوری که پس از انتشار آمارهای جهانی درباره افزایش رشد اقتصادی و رشد تولید و فروش نفت، دولتمردان روحانی با تناقضات آماری و اشتباهات فاحش کارشناسی عجولانه و ناشیانه دست به تخریب دستاوردهای جدید کشور زده اند.

این درحالی است که کارگزارنِ دولت روحانی با رشد منفی اقتصاد، ناترازی گاز و بنزین، عدم توانایی در فروش نفت و میعانات با بدهی‌های سنگین، دولت را واگذار کرده بودند به طوری که نوبخت نامه معروف خزانه خالی را نوشت و جهانگیری با کنایه به رئیسی درباره ناتوانی پرداخت حقوق کارمندان دولت در انتهای دولت روحانی اعتراف کرد.

در نمونه جدید روزنامه اطلاعات به اشتباه فاحش آذری جهرمی با تیتر ″ورود ناشیانه آذری جهرمی به اقتصاد کار دستش داد″ واکنش نشان داد. همچنین کانال تلگرامی اصلاحات پرس در این‌باره نوشت: «بر آذری جهرمی که نادانسته وارد فضای کار غیر تخصصی شده حرجی نیست، بایستی از انتخاب پرسید چرا با وجود کارشناسان اقتصادی چرا به این اشتباه ضریب داده و علامت سوال‌های جدی به وجود آورده است»!

آذری جهرمی که می‌خواست به هر نحوی رشد اقتصادی کشور را زیر سوال ببرد ناشیانه این رشد را به افزایش قیمت جهانی نفت مرتبط ساخت. نامبرده پس از اینکه بخاطر عدم تسلطش در این حوزه با سیل منتقدان روبرو شد بعد از اصلاحیه جزئی رو به مظلوم‌نمایی آورد تا شاید آب رفته را به جوی برگرداند.

وی که مورد انتقاد شدید حامیان خود از جمله اطلاعات و رسانه تلگرامی اصلاحات پرس (با نام جدید بامدادنو) قرار گرفت، این حامیان سرسخت خود را به باد انتقاد گرفت و آنها را منتسب به دولت کرده است.

آذری جهرمی که تاکنون اغلب در مورد مسائل زرد و کلیک خور اظهارنظر می‌کرد و سوار بر موج‌های تلگرامی-توییتری می‌شد بعد از یک اظهارنظر غیرکارشناسانه و به شدت غلط در حوزه تخصصی، وزن و عیار خود را نمایان کرد

کد خبر 6062396 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم
  • دست‌آوردهای دولت سیزدهم در گذر از چالش‌ها