Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:53:59 GMT

مصرف برق ۸۵۰ هزار مشترک ۲۰ برابر مشترکان کم مصرف است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۷۰۱

مصرف برق ۸۵۰ هزار مشترک ۲۰ برابر مشترکان کم مصرف است

محمد حسین متولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت ابلاغیه شرکت توانیر، مبنی بر بالابردن تعرفه مشترکینی که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند گفت: در حال حاضر اطلاعیه ای به مشترکین پرمصرف داده‌ایم و امیدواریم با کاهش مصرف برقشان، هم به صنعت برق کشور کمک کنند و هم به اقتصاد خودشان.

وی با تأکید بر تأثیر بالای اصلاح تعرفه‌گذاری‌های برق گفت: در حال حاضر ۸۵۰ هزار مشترک پرمصرف ما به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکین کم مصرف برق مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مصرف این مشترکین برابر با ۸ میلیون نفری است که در طرح برق امید برقشان رایگان شد.

مدیر عامل توانیر در ادامه گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم برای تأمین برقشان به مشکل خورده‌اند و بعضی از کشورها برای کنترل این بحث به ابزار تعرفه روی آوردن درحالیکه ما تاکنون به این ابزار روی نیاوردیم و صرفاً با تقاضا و خواهش از مردم به دنبال کنترل مصرف برق هستیم.

متولی زاده با اشاره به مصرف‌کنندگان بزرگ صنعتی گفت: یکی از مصوبات دولت در سال گذشته این بود که بازار عرضه و تقاضا برای مشترکین بزرگ فراهم شود، از جمله بورس.در واقع این سال‌ها صنایع انرژی‌بر انگیزه‌ای برای کاهش مصرف برقشان نداشتند ولی با این اقدام انشاالله می‌توان شاهد این بود که با سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در این بحث مشکلاتشان حل شود.

کد خبر 5269471

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسن متولی زاده شرکت توانیر مصرف برق قطع برق قیمت برق قیمت دلار دولت سیزدهم قیمت نفت مصرف برق اقتصاد آمریکا مجمع عالی علوم انسانی اسلامی قطعی برق قیمت جهانی نفت اقتصاد اسلامی قیمت جهانی طلا قیمت طلا اقتصاد چین بانک مرکزی سیمان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ٦٠ درصدی بار مصرفی شبکه برق با کنتور‌های هوشمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «حامد احمدی» با اشاره به بهره‌گیری دولت سیزدهم از ظرفیت قانونی بودجه سالهای ١٤٠٠ و ١٤٠١ (بند د تبصره ١٥ قانون بودجه) و قانون بودجه سال ١٤٠٢ (جزء ٢ بند ز تبصره ١٥)، از نصب ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار کنتور هوشمند برای انواع مشترکان شبکه برق کشور تاکنون خبر داد و گفت: هم‌اکنون تقریباً تمامی مشترکان دیماندی کشور در تعرفه‌های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند که نشان می‌دهد حدود ٦٠ درصد بار شبکه برق کشور قابل پایش و مدیریت است.

وی افزود: ٦ مرکز کنترل در سراسر کشور ایجاد و زیرساخت نرم افزاری لازم برای توسعه طرح برای ٦ میلیون مشترک و زیرساخت سخت افزاری برای توسعه ٣ میلیون مشترک از مجموع ٣٩ میلیون مشترک برق تاکنون فراهم شده و توسعه طرح به سایر مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین توانیر درباره پیشینه طرح هوشمندسازی در صنعت برق بیان کرد: مطالعات لازم برای پیاده‌سازی زیرساخت اندازه‌گیری هوشمند در شبکه توزیع برق کشور از سال ١٣٨٨ و با تشکیل کمیته‌های تخصصی آغاز شد و پس از تدوین اسناد فنی و اجرایی، پنج طرح پایلوت در پنج ناحیه کشور برای حدود یک میلیون مشترک تکفاز و سه فاز در قالب فاز اول طرح فهام تعریف شد که تاکنون بیش از ٤٠ عنوان سند در حوزه‌های مختلف فنی و اجرایی این طرح منتشر شده است.


احمدی مواردی چون تأمین مالی، تحریم‌های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز، تأمین مواد اولیه سازندگان، اپیدمی کرونا و غیره را از جمله مشکلاتی برشمرد که روند توسعه پروژه‌های هوشمندسازی را در طول اجرای طرح تحت تأثیر قرار داد.

مدیرکل هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: در سال ١٣٩٤ نصب کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو تکلیف شد و صنعت برق تصمیم گرفت از ظرفیت طرح‌های پایلوت برای تحقق این مهم استفاده کند که در نهایت با اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و موافقت پیمانکاران، ابعاد طرح‌های پایلوت اصلاح و از حدود یک میلیون مشترک در پنج ناحیه به هوشمندسازی کل مشترکان دیماندی سراسر کشور گسترش یافت و هم‌اکنون تقریباً تمام مشترکان دیماندی کشور در تعرفه‌های مختلف به کنتور هوشمند مجهز شدند.

دیگر خبرها

  • مدیریت ٦٠ درصدی بار مصرفی شبکه برق با کنتور‌های هوشمند
  • قطع ارتباط تلفنی ۴ هزار مشترک زنجانی به دلیل خسارت کابل
  • اعطای ۴۱۲ میلبون تومان پاداش صرفه جویی به مشترکین آب در آذربایجان غربی
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی
  • مصرف برق کولر‌های گازی ٦ تا ١٠ برابر کولر‌های آبی
  • مصرف برق کولرهای گازی ٦ تا ١٠ برابر کولرهای آبی
  • امسال یک میلیون مشترک پُرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند
  • امسال یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند