Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم صفار حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه نیازی به مراجعه حضوری شالیکاران برای بررسی خسارت های شالیزارهایشان نیست، اظهار داشت: در بیمه نامه مربوط به بیمه شالیزارها تلفن و کد دستوری برای اعلام بررسی خسارت ها درج شده که شالیکارانی که برنج زارهایشان را بیمه کرده اما تاکنون برداشت نکرده اند، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ادامه بارندگی ها طی چند روز آینده خاطر نشان کرد: با عادی شدن شرایط جوی هوا، اکیپ های بررسی خسارت شالیزارها در سطح شهرستان های مختلف استان تشکیل می شود و نسبت به بررسی خسارت ها اقدام می شود.

معاون اعتباری و سرپرست خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان داشت: به تمامی شعب بانک کشاورزی در سراسر استان نامه ای مبنی بر تشکیل اکیپ های بررسی خسارت شالیزارها انجام گرفته و شالیکاران بیمه گذار نگران نباشند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از شالیکاران گیلان محصولات برنج زارهایشان را بیمه کرده اند، اضافه کرد: بیش از ۴۱ هزار هکتار از شالیزارهای این استان بیمه شده اند.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه وزارت جهاد کشاورزی رشت خسارت بیمه گیلان بررسی خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد