Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان با مهارت‌های این حوزه آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، رویدادهای آموزشی و ترویجی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، مهارت‌های ذهن و علوم اعصاب یکی از محورهای فعالیت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه این فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و با هدف برقراری تعامل میان‌رشته‌ای و آشنایی علاقه‌مندان و پژوهشگران به ویژه دانشجویان پزشکی و علوم اعصاب با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن این رویداد برگزار می‌شود. همچنین مدرسه تابستانه به معرفی مهارت‌های شناختی و علوم مرتبط از جمله فلسفه ذهن می‌پردازد.

این رویداد آموزشی مقدماتی و نیمه پیشرفته به‌صورت مجازی از ۸ شهریورماه سال جاری به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی آغاز می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه دارد.

در مدرسه تابستانه فلسفه ذهن، ۱۲ موضوع  همچون علیت ذهنی، استدلال معرفت، نظریه این همانی ذهن، دیدگاه فلسفه اسلامی در مسئله ذهن و بدن، نظریات دوگانه انگاری جوهری و رفتارگرایی و نظریات محاسباتی ذهن و بدن‌مندی توسط استادان و متخصصان علوم شناختی و فلسفه، تدریس و تشریح می‌شود.

مهدی همازاده، مجری این رویداد آموزشی از ایجاد هم‌افزایی و ترویج مهارت‌های این حوزه گفت و ادامه داد: مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با هدف ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی میان دانشجویان و پژوهشگران در ارتباط با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن و هوش مصنوعی برگزار می‌شود که امید است سبب تقویت همکاری‌های بین رشته‌ای دراین دو حوزه شود.

بر اساس تفاهم میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تیرماه سال جاری ۱۰ نفر از ظرفیت این مدرسه آموزشی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی در نظر گرفته شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، به گفته همازاده در نیمه دوم سال جاری نیز مدرسه پاییزه فلسفه ذهن برای دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسفه ذهن مدرسه تابستانه ستاد علوم شناختی علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی و فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: همگان این را می‌دانند که هر کشوری همچون یک تمدن اگر دوران کودکی، نوجوان، جوانی و پیری نداشته باشد، خواهد مرد. در واقع مرگ یک تمدن زمانی اتفاق می‌افتد که ما تصور کنیم دیگز نیاز به ازدیاد نسل نداریم در حالیکه همیشه باید این مراتب را رعایت کنیم، هر چند با گفتن مسائل حل نمی‌شود باید به مرحله عمل رسید.

وی در ادامه تأکید کرد که راهکار‌هایی برای تقویت این فرهنگ وجود دارد چرا که امری تربیتی و فرهنگی است و باید با مدیریت قوی از خانواده و آموزش و پرورش ورود کنیم.

ارجمند اظهار داشت: کودکی که در مدرسه تحصیل می‌کند باید بداند که چقدر تشکیل خانواده و ارزش خانواده مهم است، وگرنه این کودک زمانی که دانشجو می‌شود ترجیح می‌دهد به جای فرزندآوری در بزرگسالی سگ و گربه نگهداری کند مثل خیلی از کشور‌های خارجی!

این بازیگر پیشکسوت اظهار داشت: امر تربیتی یعنی خانواده و سپس مدرسه، در کنارش هنرمند هم می‌تواند تلاش کند تا کار‌هایی برای همین نسل نو انجام دهد، مثلا همین جشنواره رشدی که در مدرسه‌ها برگزار می‌شود خودش می‌تواند رشد جمعیت باشد و کودک و نوجوان ما را نسبت به آینده امیدوار کند و خانواده را بهترین مکان برایش بداند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: همه اینها را گفتیم، اما این را هم باید تأکید کنم که ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی‌زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیز‌های دیگر که تأمین کننده کودک است، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.

ارجمند یادآور شد: البته کار‌هایی از سوی دولت مثل توزیع شیرخشک و اعطای مسکن و زمین به خانواده‌های چند فرزند برای سیاست تشویقی صورت می‌گیرد که اینها هم خوب است منتها باید بیشتر شود وتوجه مردم را جلب کند.

وی با گلایه از اینکه ما فرهنگمان را گم کرده ایم و باید کتاب بخوانیم تا ببینیم کجا بودیم و به کجا می‌خواهیم برویم، گفت: همه اینها از خانواده شروع می‌شود، اینکه چه چیز‌هایی به کودک یاد بدهند و سپس او را راهی مدرسه کنند، بعد می‌توانیم از هنرمند هم توقع داشتیم که کار تولید کند و خوراک فرهنگی و فکری به کودک و نوجوان ما بدهد تا اینها در بزرگسالی تفکرشان نسبت به ازدیاد جمعیت مناسب و درست شده باشد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

منبع:روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی«کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • کاگنوپل پنجره‌ای به سوی جدیدترین پیشرفت‌های علوم شناختی
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم