Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از وجود 5 شهرستان قرمز، یک شهرستان نارنجی و دو شهرستان با وضعیت زرد کرونایی در استان خبر داد و با اشاره به سیر فزاینده مبتلدر استان سمنان گفت: متاسفانه همزمان با سیر صعودی در سرایت بیماری کرونا در استان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش پیدا کرده است.

علیرضا آشناگر،۹ مرداد ۱۴۰۰ در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، با بیان اینکه از ابتدای روند مقابله با بیماری کرونا در کشور، استان سمنان بر اساس گزارش ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، استان نمونه‌ای بود، اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته که باید تلاش کنیم تا مجددا میزان توجه به موارد و مسائل بهداشتی افزایش پیدا کند؛ چرا که حتی پس از انجام واکسیناسیون عمومی، توجه به پروتکل‌های بهداشتی متنفی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این ‌مهم که تنها شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد قرار دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان سرخه در شرایط رنگ بندی نارنجی قرار داشته و مابقی استان در حالت رنگ‌بندی قرمز قرار گرفته است که به همین واسطه ناگزیر به اعمال محدودیت‌ها در سطح استان هستیم.

وی افزود: هیات‌های مذهبی همکاری خوب داشتند، اما نیاز است در جشن‌ها و اعیاد این همکاری‌ها افزایش پیدا کند، چرا که تجمعات باعث وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به جان مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: نیاز است فرمانداران به صورت‌ جدی با برگزاری جلسات شهرستان مدیریت مقابله با کرونا پای کار بوده و کنترل ورودی و خروجی را در دستور کار قرار دهند.

آشناگر ابراز امیدواری کرد: انشالله شهروندان، بازاریان و مدیران کمک کنند تا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت و پرهیز از تشکیل تجمع هایی که باعث سرایت بیماری می‌شود، به وضعیت ثبات بازگردیم.

وی همچنین اضافه کرد: واکسیناسون در سطح استان در حال انجام است و هم اکنون جمعیت ۵۵ سال به بالا در حال واکسینه شدن هستند و انشالله با ورود محموله های جدید واکسن، این مهم تقویت و روند آن تسریع می یابد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در اکثریت استان‌های کشور و همچنین استان سمنان با پیک جدید سرایت و ابتلا به بیماری کرونا هستیم، گفت:اینکه ما در کریدر شرق به غرب کشور قرار داریم، خود می تواند در صورت عدم توجه به تردد ها و ورود و خروج ها، باعث افزایش سرایت بیماری شود که لازم است اعمال محدودیت ها در این حوزه با جدیت انجام شود.

دولت تدبیر و امید در حوزه مقابله با کرونا، خدمات مطلوبی ارائه کرد

استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در طول مدت شیوع بیماری کرونا، علی رغم محدودیت های موجود، توانست خدمات خوبی را در راستای کاهش شدت بیماری ارائه کند.

آشناگر، گفت: دولت با همه مشکلات موجود در طول یک‌سال و نیم گذشته که ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تشکیل شد، موفق شد از شدت بیماری کرونا بکاهد که این‌امری ارزشمند است.

وی افزود: استان سمنان نیز از استان‌هایی بود که توانستیم علی‌رغم محدودیت‌های موجود در کشور، سطح خدمات خود در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی را در تمامی‌حوزه ها بخصوص مقابله با بیماری کرونا، افزایش دهیم.

آشناگر با تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان، خدمات خوب و مطلوبی در طول مدت مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند، خاطرنشان کرد: پرسنل درمانی، کادر درمان و مدافعان سلامت در استان، به مردم خدمت صمیمانه داشته و این‌ مهم خوشبختانه باعث رضایتمندی نسبی شهروندان شد که انشالله در دولت بعدی نیز با رفع موانع، با قدرت خدمات دیگری به مردم داده شود.

استاندار سمنان در پایان گفت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین که مساعدت کردند تا بتوانیم با اشراف بالاتری برای کنترل این بیماری ورود کنیم، صمیمانه تشکر و قدردانی دارم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان خیز پنجم کرونا همه باهم علیه کرونا سمنان رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا استاندار سمنان بیماری کرونا استان سمنان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ مرکز درمانی بیماری کرونا در ایام نوروز در مشهد فعال و به نحوی است که دسترسی برای همه مردم فراهم باشد و افراد دارای علائم می‌توانند برای انجام تست و مراقبت‌های  نخست مراجعه کنند.

دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شاهد، وحدت، احمدی، امام علی (ع) و سیدی در ساعات اداری به بیماران دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی خدمت رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود افراد دارای علائم با خود قرنطینگی در منزل و استفاده از مایعات فراوان به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند برای سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای خطر آفرین باشد، تصریح کرد: از عموم مردم نیز خواهشمندیم در صورت حضور در تجمعات از ماسک استفاده کرد و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی با درمان مناسب بیماری تا حد امکان از افراد خانواده فاصله بگیرند تا در صورت ابتلا به کرونا زمینه چرخش بیماری فراهم نشود.

دیگر خبرها

  •  رکوردزنی تعداد مجروح در تصادف موتورسیکلت و سواری در یک روستای آرادان
  • هفت سرنشین موتورسیکلت در تصادف با سواری در آرادان دچار حادثه شدند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • فعالیت های جهادی نوروزی در آرادان
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • افزون بر سه هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری میامی در استان سمنان بازدید کردند
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند