Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها به دلیل تعطیلی موقت برخی کارخانه‌های سیمان با هدف کاهش خاموشی‌ها، دلالان از فرصت برای گران‌فروشی سیمان نهایت استفاده را کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، تعطیلی کارخانجات پرمصرف از جمله سیمان یاسوج با ظرفیت 700 تن و سیمان مارگون با ظرفیت 3300 تن در بازه زمانی که با اُفت فشار برق روبه‌رو هستیم بنابر تصمیم کشوری صورت گرفت و همین امر سبب کمبود سیمان و در نهایت گران شدن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در 18 تیرماه قرار بود تعطیلی کارخانه سیمان مارگون با مصرف حدود 15 مگاوات، کارخانه فولاد یاسوج با مصرف بین 15 تا 20 مگاوات و کارخانه سیمان یاسوج نیز با مصرف حدود 7 درصد برای مدت سه هفته باشد ولی بیش از 21 روز از آن تاریخ می‌گذرد و هنوز سیمان مارگون تعطیل است.

کارخانه سیمان مارگون در شرایطی تعطیل بوده که بیش از 5 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از صفر تا 100 درصد در زلزله 5.6 ریشتری 29 بهمن سال گذشته در دنا، باید تا قبل از فصل سرما احداث تعمیر شوند.

بررسی خبرنگاران تسنیم در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نشان از کمبود و افزایش سرسام آور قیمت سیمان در این استان حتی تا 102 هزار تومان دارد که این بیانگر رها شدن بازار است و متولیان باید پاسخگو باشند و حتی توسط دستگاه قضایی پیگیری شود تا درس عبرتی برای مسئولان بدون دغدغه باشد.

افزایش 2.5 برابری قیمت سیمان از کارخانه تا بازار/ سود دلال بازی سیمان به جیب چه کسانی می‌رود؟27 شرکت سیمانی عرضه‌کننده در بورس کالا در اولویت وصل برق قرار گرفتندمعاون وزیر کشور: ‌وزاری صنعت و نیرو برای ‌تامین برق صنایع توافق کردند / علت افزایش قیمت سیمان مشخص شد

سیمان گران نشده است

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه قیمت سیمان تغییر نکرده است گفت: به دلیل قطعی برق کارخانجات سیمان کمبود وجود دارد.

روح‌الله باقری‌فرد قیمت هر کیسه سیمان را 30 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: هر کسی بیش از این قیمت فروش کرده تخلف محرز گران‌فروشی است و به شدت برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گران شدن سیمان را رد می‌کند و می‌گوید: عاملان حق گران‌فروشی ندارند زیرا سیمان گران نشده است.

حشمت‌الله صمیمی دوست اظهار داشت: کارخانه 3300 تنی سیمان مارگون به دلیل کمبود برق تعطیل شده که به همین دلیل شاهد کمبود سیمان در بازار هستیم ولی گران‌فروشی در این شرایط پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است کسی سیمان داشته باشد و گران بفروشد خاطرنشان کرد: عاملان حق گرانفروشی ندارند و اگر عواملی گران فروخت، مردم مستند ارایه دهند تا برخورد شود.

انتهای پیام/541/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار انجمن سیمان بازار انجمن سیمان کهگیلویه و بویراحمد سیمان مارگون گران فروشی قیمت سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین خبرها از طرح «سیمان خرم‌آباد»، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته، مالک قبلی از طریق شعبه ۱۹ تجدیدنظر دیوان عالی کشور حکم انحلال را باطل کرد و دوباره طرح به مالک قبلی برگشت.

وی عنوان کرد: پرونده مربوط به این طرح نیز دو سال بود که در شعبه‌های بدوی و تجدیدنظر قوه قضائیه در دست اقدام بود و الان تعیین تکلیف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: اخیراً نیز مالک درخواستی به سازمان ما منعکس و مسائل و مشکلات را مطرح کرده است تا ما برای بحث مالیات، زمین و سایر موارد آن ستاد تسهیل را برگزار کنیم.

جعفری در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا سرمایه‌گذار قبلی این اهلیت را دارد که فعالیت را در این طرح ادامه بدهد؟ گفت: به نظر من کسی که تا کنون نتوانسته این پروژه را انجام بدهد و درگیر مسائل قضائی بوده شاید نتواند ادامه فعالیت داشته باشد، تصمیم دراین‌رابطه بر عهده سایر ارکان، بانک عامل یعنی سپه، وزارت صمت، وزارت کشور است و قرار است جلسه‌ای برگزار و پیگیری‌های لازم دراین‌خصوص انجام شود.

وی، افزود: در این دو سال اقدامی نمی‌شد انجام داد؛ چون پرونده طرح در دستگاه قضائی بود و ما نمی‌توانستیم دخالتی کنیم؛ ولی الان می‌توانیم پیگیری کنیم.

کد خبر 6083896

دیگر خبرها

  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»