Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اصولگرای دوره نهم و دهم مجلس، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را قابل اجرا نمیداند و آن را مانند سرنوشت قانون جمع آوری ماهواره ناکام خواند.

غلامرضا کاتب در گفت گو با خبرنگار جماران گفت: طرح محدودیت اینترنت در مجلس دهم کمیسیون فرهنگی هم مطرح شد و به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد میکرد، کلیات آن در کمیسیون فرهنگی تصویب نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن دوره تعدادی از نمایندگان  این مسیله را دنبال می‌کردند تا در مجلس تصویب و سپس اجرا شود اما به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به اعمال اصل 85، که در آن موافقان و مخالفان نمی‌توانند نظرات خود را مطرح کنند افزود: در اصل 85 که مخالفان و موافقان خود را به همراه دارد هیچ کدام نمیتوانند صحبت کنند و تنها کلیات آن تصویب می‌شود اما پس از تصویب در کمیسیون مردم نمیتوانند از جزییات آن با خبر ‌شوند که چه چیزی تصویب، چه نمایندگانی مخالف و چه کسانی موافق طرح بوده‌اند. مجلس یازدهم که ادعای شفافیت آرا را دارد، حتی دیدگاه نمایندگان را شفاف نمی کند چه برسد به آرای نمایندگان، که هیچ منطقی در بر ندارد.

نماینده ادوار مجلس در مورد اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: معمولا در قانون اساسی مواردی در اصل ۸۵ قرار میگیرد که به یک نوعی مواد آن انقدر زیاد باشد که در صحن علنی نمیتوان به آن رسیدگی کرد و مجبور بشوند آن را در قانون اصل ۸۵ قرار دهند اما برای طرحی که مواد کمی دارد ضروریتی ندارد زیرا آنها نمی‌خواهند دیدگاه‌های مجلس برای مردم عیان بشود. مردم که نامحرم این نظام نیستند، باید در جریان طرح قرار بگیرند. متاسفانه امروز این تضاد در تفکر مجلس فعلی و نظام حاکم را شاهد هستیم.

 

تندروها چرا طرح شفافیت آرا را تصویب نمی‌کنند؟!

 

وی درباره طرح شفافیت آرا و محدودیت اینترنت گفت: من در مجلس دهم رییس کمیسیون بودم همین تندروهایی که امروز در مجلس حضور دارند به دنبال شفافیت آرا بودند، حالا چرا تصویب نمی‌کنند؟! زیرا منطق قابل قبولی ندارند. باید این طرح در صحن علنی مطرح شود تا نظرات رسانه‌ها بیان و شنیده شود و در حالی بحث محدودیت اینترنت را مطرح میکنند که حداقل باید مردم و صاحب نظران نظرتشان را بگویند حتی از این هم دریغ میکنند. این نشان میدهد؛ که نمیدانیم مجلس چه نوع تفکری را دنبال میکند ضمن اینکه در گذشته قانون تجارت که بسیار تخصصی بود بالای 200 ماده داشت به شورای نگهبان رفت و پذیرفته نشد و به مجلس برگشت و مجبور شدند تک تک مواد را در صحن علنی مطرح کنند. حالا باید منتظر بمانیم شورای نگهبان چه تصمیمی میگیرد اما تا این لحظه دوگانگی در روند طرح را شاهد هستیم و هنوز در کمیسیون مشترک تصویب نشده است.

 

طرح صیانت مانند قانون جمع آوری ماهواره است

 

کاتب در پاسخ به این سوال که آیا این طرح را قابل اجرا میداند یا نه گفت:‌ در صورت تصویب اجرا نمی‌شود همان طور که تا امروز قانون جمع‌آوری ماهواره را داشتیم اما اجرا نشد این قانون هم مانند همان قانون است اما اگر به مجلس برگشت باید در صحن مطرح شود تا صادقانه و شفاف، مخالفان و موافقان دیدگاه‌های خود را مطرح و مردم را قانع کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 غلامرضا کاتب طرح صیانت طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طرح صیانت از فضای مجازی طرح ضد اینترنت طرح ضد اینترنت مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل

به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.

اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

دیگر خبرها

  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد