Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جشنواره فرهنگی هنری فردا، در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استانی و کشوری به صورت فرایند محور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پس از دریافت آثار، مرحله داوری غیر حضوری ، آغاز و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در شش بخش شامل «هنرهای آوایی»، «فیلم و هنرهای نمایشی»، «هنرهای دستی و تجسمی»، «آفرینش‌های ادبی»، «رسانه و فضای مجازی»و«نقد» که در مجموع نزدیک به ۸۰ رشته و گرایش مختلف را شامل می‌شود، آثار برگزیده برای رقابت در بخش آنلاین جشنواره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا ۴ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۲ نفر- رشته شرکت کننده در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف جشنواره حضور داشتند و برگزاری جشنواره در تمامی مراحل مدرسه، منطقه/ شهرستان، استان در سال جاری به صورت غیرحضوری انجام شد.

بر این اساس، مهم ترین تفاوت‌های جشنواره ۳۹ با جشنواره سال‌های قبل اضافه شدن چند رشته جدید به جشنواره برابر نیاز سنجی از مخاطب و شرایط خاص کشور شامل: پادکست، ویدئوکست، تولید نرم افزار موبایل، تولید کتاب الکترونیک و طراحی سایت، (در بخش رسانه و فضای مجازی)؛ نقد داستان، نقد شعر، نقد فیلم، نقد موسیقایی، نقد بازی‌های رایانه ای (در بخش نقد)؛ همچنین رشته‌های لالایی خوانی (در بخش هنرهای آوایی ویژه دختران)؛ رشته‌های نمایش‌های منولوگ (تک نفره) پانتومیم و تئاتر عروسکی دستکشی (در بخش فیلم و هنرهای نمایشی)؛ رشته‌های موشن گرافی، اینفو گرافی، متومونتاژ و داستان مصور (در بخش هنرهای دستی و تجسمی)؛ ایجاد بخش ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی با بیش از ۳۰ رشته و گرایش؛ دبیرخانه مجازی و حذف دبیرخانه سنتی آن؛ برگزاری مرحله آنلاین به جای مرحله حضوری؛ پخش برنامه‌هایی از آثار دانش‌آموزان در ایام مرحله آنلاین در بستر شاد و شبکه امید برای همه علاقه مندان؛ برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به صورت غیرحضوری و مجازی است.

اختتامیه این دوره از جشنواره شب گذشته با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش همزمان با عید غدیر خم برگزار شد.

علاقمندان برای دیدن اسامی نفرات برگزیده، می توانند به کانال https://shad.ir/fardafestival در شبکه شاد مراجعه کنند.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر هنرستان شهید احمد دانش  بردسکن گفت:  نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان در هفته مشاغل با هدف نمایش توانایی های علمی، هنری و مهارتی هنرجویانِ این هنرستان و معرفی رشته های تحصیلی این هنرستان در شاخه کاردانش به دانش آموزان پایه نهم برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه  سال آینده برپا شد.

 

 زهرا صمیمی با بیان اینکه این نمایشگاه از دوم  تا ۱۱ اردیبهشت برای بازدید دانش آموزان پایه نهم و سایر علاقه مندان دایر است، افزود: در این نمایشگاه 15 غرفه از توانمندی های هنرجویان این هنرستان در رشته های مختلف از جمله مدیریت خانواده، مشاوره، چهره سازی،  دوخت لباس  شب  و عروس، مهارت سالم زیستن، کامپیوتر و تربیت بدنی به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

صمیمی عنوان کرد: رشته های تحصیلی هنرستان شهید احمد دانش در شاخه کاردانش، گرافیک، رایانه ای، طراحی دوخت لباس شب و عروس، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده است و در سال تحصیلی جاری تعداد ۲۷۰ دانش آموز دختر در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی همچنین  افزود: در سال‌های اخیر با توجه به گرایش بیشتر دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی با کمبود فضای کارگاهی و آموزشی و  همچنین کمبود تجهیزات کارگاهی مواجه هستیم که حمایت و توجه بیشتر  مسئولان را به این هنرستان می طلبد.

 

نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان و هنرآموزان هنرستان شهید احمد دانش بردسکن در محل ساختمان شهید لندی این  هنرستان برپاست.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب