Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، منابع الجزایری خبر دادند که این کشور به همراه ۱۳ کشور آفریقایی درباره اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا توافق کرده‌اند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» که از لندن بروزرسانی می‌شود، به نقل از شبکه الجزایری «الواقع»، امروز (شنبه)، گزارش داد که الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌ آویو در اتحادیه آفریقا را رسما آغاز کرده است و هدف از این گام،‌ حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر،‌ مجمع‌الجزایر قمر، گابون، نیجریه، زیمباوه، لیبریا و سیشل موافقت خود را با تصمیم الجزایر اعلام کرده‌اند.

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این خصوص تأکید کرده است که دیپلماسی الجزایر در برابر این اقدام که تل‌آویو و اتحادیه آفریقا بدون مشورت با اعضا آن را انجام داده‌اند، دست روی دست نخواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه الجزایر اضافه کرد این تحرکات دیپلماتیک در واقع واکنشی است به عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر و این تحولی است که دیپلمات‌های تل‌آویو سال‌ها برای حصول آن تلاش کرده‌اند.

لعمامره خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی پیشتر نیز از عنوان ناظر در سازمان وحدت آفریقا برخوردار شده بود؛ اما در سال ۲۰۰۲ این عنوان از این رژیم گرفته شد و اتحادیه آفریقا جایگزین سازمان وحدت آفریقا شد.

رأی الیوم در ادامه نوشت که انتظار می‌رود لعمامره دست‌کم در سفرهای آتی خود به چهار کشور آفریقایی تونس، اتیوپی، سودان و مصر مسئله عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی در تاریخ سی و یکم تیر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه مذکور روز پیوستن تل‌آویو به اتحادیه آفریقا را روز «عید» این رژیم خواند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این تصمیم اتحادیه آفریقا نامه‌ای اعتراضی به رئیس کمیسیون این اتحادیه ارسال کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حماس اتحادیه آفریقا رژیم صهیونیستی اتحادیه آفریقا امور خارجه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!

نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها طی ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ غزه می‌گذرد بر همگان آشکار شده است. بررسی‌های انجام شده از سوی مقامات فلسطینی از کشف چندین گور دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های ناصر و الشفا که ارتش اسراییل اقدام به انجام عملیات در آنجا کرده بود حکایت دارد، موضوعی که با تحقیقات بیشتر ابعاد آن در حال گسترش است. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های غزه کار اسراییل نبوده است. 

در این بیانیه آمده است: ما فلسطینی‌های کشته شده طی عملیات خود را در گور‌های جمعی دفن نکردیم. این گور‌های جمعی به دست ارتش حفر نشده بود. گرچه ما در راستای تجسس برای یافتن اسرای خود، برخی از این گور‌های جمعی را نبش قبر کرده ولی اجساد را پس از بررسی بازگرداندیم. 

ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد: آزمایشات به صورت بسیار دقیق و محدود در مناطقی که سازمان‌های اطلاعاتی از احتمال وجود اسرا خبر داده بودند، انجام شد. این آزمایشات با احترام به حفظ حرمت متوفی انجام شد. 

با این حال، مقامات مستقل بین المللی می‌گویند رژیم صهیونیستی به طور مستقیم مسئول حفاظت از جان غیرنظامیان در این جنگ است و شواهد نشان می‌دهد این رژیم نقشی غیرقابل انکار در نسل کشی فلسطینیان دارد. 

براساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون در گور جمعی کشف شده در بیمارستان ناصر که ارتش رژیم صهیونیستی در ماه فوریه اقدام به محاصره و انجام عملیات نظامی در آن کرده بود، ۳۱۰ جسد یافت شده اند. در گور جمعی کشف شده در بیمارستان الشفا نیز پیکر ۳۰ فلسطینی کشف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!