Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:27:49 GMT

کاهش ۶۳ درصدی معاملات مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۹۲۸۹

کاهش ۶۳ درصدی معاملات مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۰

به گزارش روز شنبه ایرنا، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود به تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۴۰۰ پرداخته است.

براساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معملات ملکی ۳۰ میلیون تومان بود که نسبت به خردادماه ۱.۳ درصد رشد داشت.

با افزایش قیمت مسکن در این دوره تعداد معاملات در دوره مذکور نسبت به ماه قبل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کم شده است.

همچنین بیشترین سهم معاملات در تیرماه سال جاری مربوط به خانه‌های بالای پنج سال عمر است یعنی بیش از ۳۳.۵ درصد معاملات و خانه‌هایی با بیش از ۲۰ سال عمر کمترین متقاضی را در شهر تهران دارد.

برابر این گزارش از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، بیشترین تعدادمعاملات به ترتیب مربوط به منطقه پنج (با ۱۴.۴ درصد)، منطقه ۱۰ (با ۱۰.۴ درصد) و منطقه ۲ (با ۹.۶ درصد) است.

تحولات قیمت مسکن

برابر آخرین داده‌های مرکز آمار، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ۳۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان است که در مقایسه با خرداد ۱.۳ درصد و نسبت به تیر ۹۹ نیز ۴۳.۷ درصد افزایش بها داشته است.

متوسط قیمت مسکن در تیرماه سال گذشته ۲۰ میلیون و ۹۰۹هزار تومان بود.

بیشترین متوسط قیمت مسکن مربوط به منطقه یک با ۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۸ با ۱۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است.

در دوره مذکور ۱۵.۴ درصد معاملات برای خانه‌های با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع بود که بیشترین میزان را داشت. همچنین بیشترین تقاضا برای خرید خانه‌های با قیمت هر مترمربع ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده است.

برابر داده‌های آماری بانک مرکزی ۵۱ درصد معاملات برای خانه‌های باقیمت ۲ میلیارد تومان بوده است.

اجاره بهای مسکن در تهران ۳۴.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشت.

برچسب‌ها نرخ اجاره بها شهر تهران مسکن بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ اجاره بها شهر تهران مسکن نرخ اجاره بها شهر تهران مسکن بانک مرکزی متوسط قیمت شهر تهران قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن