Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@22:34:19 GMT

انتشار اوراق‌ مشارکت مطلوب شهرداری‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۹۴۳۵

انتشار اوراق‌ مشارکت مطلوب شهرداری‌ها نیست

مشاور عالی شهردار قم با بیان این که انتشار اوراق مشارکت به لحاظ مطالعات اقتصادی و نگاه شهرداری مطلوب نظر نیست، گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه مترو و نوسازی حمل‌ونقل عمومی در سال جاری اختصاص‌ یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن نصیری با بیان این که در بخش تأمین مالی شهرداری سعی شد از ظرفیت‌های مالی با منشأ ملی استفاده شود، اظهار کرد: در این راستا علی‌رغم این که انتشار اوراق مشارکت به لحاظ مطالعات اقتصادی و نگاه شهرداری در مرحله اول آنچنان مطلوب نظر نیست، اما در این راستا و با توجه به این که پروژه قطار شهری قم در حال انجام بوده و تأمین ۵۰ درصد هزینه‌های مالی آن با دولت بود، در طول شش سال گذشته سه مرحله اوراق مشارکت قطار شهری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو اوراق در شرف انتشار داشتیم که مجوز آن قطعی شده و در سال ۱۴۰۰ باید به نقدینگی تبدیل و به پروژه مترو و فرآیند نوسازی حمل‌ونقل عمومی شهرداری تزریق شود.

مشاور عالی شهردار قم با بیان این که در سال ۹۴ مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری قم اختصاص یافت، تصریح کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه مهم اختصاص یافت که این اوراق نقش مهمی در روند احداث متروی قم داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز اوراق مشارکت ۳۰۰ میلیارد تومان داشتیم که نقدینگی آن در سال ۹۹ برای هزینه کرد در پروژه آزاد شد.

نصیری اذعان کرد: در سال ۹۹ نیز ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری و ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و توسعه حمل‌ونقل شهری انجام شد.

وی با تأکید بر این که بحث انتشار اوراق مشارکت که ظرفیتی برای تأمین پروژه‌های شهری است مستلزم اخذ سهمیه و کسب مجوز از وزارت کشور و سازمان برنامه‌ و بودجه و بانک مرکزی است، افزود: زمانی که در سال ۸۸ اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم (ص) را عرضه کردیم، تنها شهرهای تهران و مشهد و قم سابقه انتشار اوراق مشارکت را داشتند.

مشاور عالی شهردار قم اضافه کرد: برای اجرای پروژه عمار یاسر نیز در شهرداری انتشار اوراق مشارکت صورت گرفت؛ اما در سال‌های جدید که ۵۰ درصد بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت قطار شهری و اتوبوس‌رانی را دولت بر عهده دارد سقفی هم برای اوراق مشارکت شهرداری‌ها در قانون بودجه آورده می‌شود.

وی با بیان این که ۵۰ درصد سود این اوراق در تعهد دولت است که هر سه ماه یک‌بار به دارندگان اوراق داده می‌شود، یادآور شد: ۵۰ درصد آن نیز در تعهد شهرداری‌ها است که این روش جز معدود روش‌های تأمین مالی است که شهرداری به آن دسترسی دارد.

کد خبر 511022

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری قم مشاور عالی شهردار شهردار قم اوراق مشارکت تامین مالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتشار اوراق مشارکت میلیارد تومان قطار شهری ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: اقدام مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پیگیری مطالبات مردمی و پاسخگویی به میهمانان نوروزی مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بازدید کرد و از نزدیک در جریان پاسخگویی و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به کار ارزشمندی که در این مرکز به‌واسطه مدیریت تماس‌ها و پیگیری مطالبات مردمی انجام می‌شود، افزود: این خدمت هم‌زمان با پاسخگویی به میهمانان نورزی مضاعف شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه که شهرداری شیراز طی سال‌های اخیر در نظم‌بخشی و ارائه خدمات مطلوب به زائران و گردشگران نوروزی فعالیت‌های مثمری انجام داده است، تصریح کرد: رونمایی اخیر پوسته جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ از نقاط قوت در راستای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی است.

فرخ‌زاده با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ با اشاره به ارائه گزارش رضا جاویدی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: این موضوع در راستای افزایش و ارائه خدمات مطلوب تأثیر به‌سزایی دارد.

معاون استاندار فارس همچنین بر تقویت مرکز ارتباطات مردمی با آموزش، تربیت نیروی انسانی، یکسان و یکپارچه‌سازی خدمات تأکید کرد.

کد خبر 739303

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی تصادفات جاده ای در استان سمنان