Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:33:14 GMT

کوچک کردن تومور مغزی با کلاه مغناطیسی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۹۴۶۲

کوچک کردن تومور مغزی با کلاه مغناطیسی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارم نیوز، محققان در ایالات متحده موفق شده اند با استفاده از کلاهی که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند، یک تومور کشنده را کوچک کرده و اولین درمان غیرجراحی برای نوع مرگبار سرطان مغز شناخته شده به نام گلیوبلاستوما باشد.

محققان این آزمایش را که اولین آزمایش در نوع خود در جهان است بر روی بیمار ۵۳ ساله‌ای که بر اثر جراحت غیرمرتبط جان خود را از دست داد، انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالبد شکافی مغز نشان داد که این روش ۳۱ درصد از توده تومور را در مدت کوتاهی حذف کرده است.

این کلاه دارای سه آهنربای چرخشی متصل به واحد کنترل الکترونیکی بر اساس ریزپردازنده است که از باتری قابل شارژ تغذیه می‌کند.

به عنوان بخشی از درمان، بیمار به مدت ۵ هفته در درمانگاه و سپس در خانه با کمک همسرش این دستگاه را پوشید که پس از آن حجم تومور بیمار حدود یک سوم کاهش یافت؛ به نظر می‌رسد انقباض تومور وابسته به میزان دوز درمان باشد.

مخترعان این کلاه مدعی هستند که آن می‌تواند بدون درمان پرتودرمانی، شیمی درمانی یا حتی جراحی به درمان سرطان مغز کمک کند.

دیوید اس بسکین، مدیر مرکز مغز و هیپوفیز کنت آر می‌گوید که نتایج به دست آمده می‌تواند دنیای جدیدی را برای درمان بدون جراحی و غیر سمی باز کند.

گلیوبلاستوما نوعی سرطان تهاجمی است که می‌تواند مغز یا نخاع را تحت تأثیر قرار دهد و از سلول‌هایی به نام آستروسیت‌ها تشکیل شده است که بر سلول‌های عصبی بدن انسان تأثیر می‌گذارد.

فرد می‌تواند در هر سنی دچار گلیوبلاستوما شود، اما ممکن است به ویژه در بزرگسالان ایجاد شود و می‌تواند منجر به تشدسد شدن سردرد، تهوع، استفراغ و تشنج شود.

درمان گلیوبلاستوما که به آن گلیوبلاستوما مولتی فرم نیز گفته می‌شود، بسیار دشوار است و اغلب قابل درمان نیست و درمان‌ها می‌توانند به کاهش سرعت پیشرفت سرطان و کاهش علائم و نشانه‌های آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید

رژیم غذایی که موجب کُندشدن پیشرفت تومور مغزی می‌شود کدام سردرد نشانه ابتلا به تومور مغزی است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان ها کلاه مغناطیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زرگر رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران از ارائه جدیدترین یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و…، با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس در این کنگره حضور یابند طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی تخصصی است، افزود: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری و تناسلی به فعالیت می‌پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی‌های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدیدترین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله ناباروری مردان، انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می‌پردازد که جدیدترین دستاوردهای آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می‌شود.

زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآور شد: از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده‌اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می‌پردازد در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در چهارمین روز کنگره فیلم‌های آموزشی تکنیک‌های نوین جراحی در حوزه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان، دستگاه‌های ادراری زنان و کودکان و…، به متخصصان ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت‌های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبر داد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر، تسلط به مباحث روز علمی و ایجاد انگیزه در آنان است و در پایان این مسابقه جوایز نقدی و لوح اهدا خواهد شد.

همزمان با برپایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، جدیدترین ابزارهای حوزه اورولوژی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی به نمایش در می‌آید.

کد خبر 6084278 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون