Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با اشاره به اهمیت مستند و لزوم دسترسی عموم مردم به ساخته‌های مستندسازان کشور، گفت: در جامعه ما معمولا مردم انتظارشان این است که آخرین اطلاعات را نسبت به مسائل مختلف داشته باشند؛ از بین چیزهایی که به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود، آنچه وجه تصویری دارد همچون سینما، مهم‌تر است و جاذبه بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جذابیت، می‌تواند به ماندگاری آن اثرِ مصور کمک کند.

وی ادامه داد: مستند علاوه بر این جذابیت بصری، می‌تواند با بیان یک واقعیت و حقیقت هم همراه باشد. چون معمولا فیلم‌های سینمایی، ساخته و پرداخته ذهن افراد است و اگر هم بر مبنای واقعیتی باشد، یک مقدار رنگ و لعابی از تخیل همراه خود دارد اما مستند این خصیصه را ندارد بنابراین بیشتر مورد باور مردم قرار می‌گیرد و مخاطب بیشتر هم با آن احساس قرابت و نزدیکی می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به طرحی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در راستای اکران آنلاین مستندها راه‌اندازی کرده، آن را اقدامی موثر در جهت اطلاع‌رسانی و مشارک دادن مردم به سمت فهم مشترک از فرهنگ و هنر خواند و گفت: مستند می‌تواند واقعیات را به صورت عریان در اختیار مخاطبانش قرار دهد و اکران آنلاین فرصتی برای بهره‌مندی ساده‌تر از این امکان است.

بروجردی با تاکید بر اینکه تحقق این امر نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: اطلاع‌رسانی به مردم و بیان واقعیات از این طریق طبیعتا باید با کیفیت خوب و روند منطقی همراه باشد. متاسفانه اکنون شاهد اختلالاتی در فضای مجازی هستیم که دسترسی بسیاری از مردم را برای تماشای آنلاین فیلم‌ها دشوار می‌کند که امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، علاقه‌مندی مردم به مستند و توجه و اقبال نسبت به آن را پاسخ به بخشی از نیاز جامعه یعنی توجه به یک رسانه داخلی قابل اعتماد خواند و گفت: اعتماد مردم به برنامه‌های صدا و سیما کم شده است، اما برنامه‌های مستند، حتی در تلویزیون هم مخاطب خاص خود را دارد. اکران آنلاین مستندهایی که با واقعیات جامعه سر و کار دارد می‌تواند پاسخگوی این نیاز مردم باشد.

بروجردی یادآور شد: مخاطبان مستند معمولا افرادی اهل فکر و نظرند؛ افرادی که دنبال رسیدن به واقعیت‌های تاریخی و رویدادهای اجتماعی هستند و لذا راه‌اندازی فرصتی برای تماشای آنلاین مستندها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد؛ هم به دلیل انتقال واقعیت‌ها به سطح جامعه، هم به جهت برخورداری از یک پشتوانه علمی و همچنین به دلیل نزدیک کردن اذهان عموم مردم به همدیگر.

وی با اشاره به اینکه ما تجربه این مستندسازی از فعالیت‌های کارکنان و کارمندان بخش‌های مختلف کتابخانه ملی ایران را از یک سال و نیم قبل با برنامه‌ای تحت عنوان «۹۹ ثانیه» آغاز کردیم، گفت: با این برنامه، کارمندهایی که در قسمت‌های مختلف کتابخانه کار می‌کنند احساس سربلندی دارند که کارشان دیده شده است.

بروجردی، خاطرنشان کرد: معتقدم اینکه مستندهای به روز با موضوع‌های متنوع تجمیع شوند و در یک سایت، به رویت مردم برسند یک کار ماندگار است.

برچسب‌ها اشرف بروجردی سینمای ایران روی پرده نقره ای اکران آنلاین مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشرف بروجردی سینمای ایران روی پرده نقره ای اشرف بروجردی سینمای ایران روی پرده نقره ای اکران آنلاین مستند اکران آنلاین آنلاین مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چپ تیم ملی دربست در اختیار این بازیکن است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، میلاد محمدی مدافع چپ تیم ملی در دو بازی متوالی مقابل ترکمنستان در ترکیب اصلی قرار گرفت و نود دقیقه به میدان رفت و این در شرایطی بود که در بازی اول ابوالفضل جلالی و در بازی دوم گودرزی به همراه جلالی روی نیمکت حضور داشتند اما فرصت بازی به آنها نرسید.

میلاد در غیاب احسان حاج‌صفی گزینه اول امیر قلعه‌نویی برای دفاع چپ تیم ملی بود و با توجه به دقایق طولانی که بازی کرد نشان از این دارد که حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است، میلاد در جام ملت‌های آسیا هم 3 بازی برای ایران انجام داد و در بازی با هنگ‌کنگ و ژاپن در ترکیب اصلی قرار گرفت.

میلاد با دوندگی بالایی که دارد استحکام بیشتری به خط دفاعی تیم ملی می‌دهد و با رفت و برگشت‌های خوبی که دارد در روند تاکتیکی و پوشش جناحین تاثیرگذار است و اجازه نفوذ بیشتری به وینگر سمت چپ تیم ملی می‌دهد.

محمدی در بازی‌هایی که در مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها به میدان رفت هیچ گل و پاس گلی ثبت نکرد اما در روند دفاعی تیم ملی موثر بود و در بازی مقابل زاپن بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت.

البته او جوان‌های آماده و مستعدی را در کنار خود می‌بیند که شرایط رقابت را برای او سخت می‌کنند، ابوالفضل جلالی و حسین گودرزی دو بازیکن آماده‌ای هستند که برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش می‌کنند، همچنین با بازگشت احسان حاج‌صفی شرایط رقابت در این پست جذاب‌تر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به سال گذشته
  • اجتماع روزداران بروجردی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • چپ تیم ملی دربست در اختیار این بازیکن است (عکس)
  • رنکِ نخست تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • رنکِ اول تنیس روی میز دنیا همچنان در اختیار نوجوان ایرانی
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه
  • اشرف بروجردی: می‌خواهند در امور شخصی دخالت کنند | جامعه ایران، رها شده است
  • دستگاه‌ها برنامه شعار سال را در اختیار نخبگان قرار دهند
  • اشرف بروجردی: بی‌اعتمادی مهم‌ترین چالش کشور است