Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:17:22 GMT

رئیس سازمان تبلیغات: مسجد را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۹۸۲۲

رئیس سازمان تبلیغات: مسجد را جدی بگیریم

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی روز شنبه در اختتامیه نخستین مهرواره محله همدل در سالن سوره مهر حوزه هنری گفت: با اتکا به توان مردم و به امید لطف الهی این مهرواره سالانه برگزار می‌شود و تلاش می‌کند همواره فرصتی ایجاد کند تا همدلی و هم‌افزایی در جهت پیشبرد اهداف محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاکمیت نیز در این راستا تسهیل‌کننده و همراه خواهد بود.

وی افزود: تشکل‌ها و نهادهای مردمی و حلقه‌های میانی مهم‌ترین و بهترین راه‌حل و عنصر گره‌گشا برای مشکلات امروز جامعه و حرکت به سمت پیشرفت هستند. ما اتفاقات و حافظه تاریخی خود را جدی می‌گیریم و می دانیم اعتماد به غرب، بیگانه و ابلیس گرهی از مشکلات ما را حل نمی‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما مردم ایران پیشرفت را جدی گرفتیم و در شرایط امروز مردم ایران، دوباره می‌ایستیم و قدرتمند به سمت موفقیت و پیشرفت منطقه‌ای با اتکا به حرکات مردمی جلو می‌رویم. حاکمیت هم باید حمایت کند. گرچه حلقه‌های ایمانی گره‌گشای این وضعیت پدید آمده هستند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات

حجت‌الاسلام رضا غلامی دبیر برگزاری مهرواره محله همدل گفت: هدف این مهرواره که از ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده، به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات مردم است و یک اقدام مهم جهادی محسوب می‌شود. رسیدن به یک‌ زبان مشترک عنصر مهم و دستاورد بزرگ مردم در این مهرواره بود که به سبب آن افراد بدون وجود قومیت مشترک و حتی زبان خاص شرکت کردند تا مشکلات هر محله را بررسی و حل کنند.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار مسئله در این مهرواره از طریق سامانه ثبت‌شده و بیش از ۱۶ هزار مسئله ثبت‌شده مربوط به مسائل اقتصادی مردم بوده است. بنابراین مسئله اقتصادی جزو مسائل اولویت مهم مردم محسوب می‌شود. همچنین ۱۰۸ ریزمسئله در این سامانه ثبت‌ شده که این مسائل مربوط به مسائل معیشتی، ازدواج، اشتغال و حتی درمان بیماران بوده است و در سه لایه شهرستانی، استانی و ملی داوران به بررسی مسائل پرداختند.

غلامی تأکید کرد: هیئت‌داوران هزار و ۵۴۸ طرح را شناسایی کردند و در بخش استانی نیز ۴۵۰ طرح باهم به رقابت پرداختند و در نهایت با تصمیم هیئت‌ داوران ۱۴ مسئله به مرحله نهایی راه یافتند و سه طرح اصلی و نهایی معرفی شد که استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی و اصفهان پیشگام در حل مسئله محسوب می‌شوند.

در این مراسم از برخی برگزیدگان مردمی مهرواره محله همدل و مدیران برگزیده استانی سازمان تبلیغات اسلامی توسط حجت‌الاسلام‌ قمی، سید احمد عبودتیان مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) و سید مرتضی میرباقری معاون سابق سیما جمهوری اسلامی ایران با نگین انگشتر حرم علوی، تندیس جشنواره، وام اشتغال‌زایی به میزان صد میلیون تومان و یک ربع‌ سکه بهار آزادی تقدیر شد.

برگزیدگان این بخش شامل حجج اسلام رحمت‌الله عروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، محمدمهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان، احمدرضا رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، مجید زرین برگزیده از آذربایجان شرقی و همچنین حسین اصغر روکی برگزیده از سیستان و بلوچستان، محمدتقی حسینی پور برگزیده از خراسان رضوی، ولی نادعلی زاده برگزیده از مازندران، حمید توانا برگزیده از فارس و رضا آیت برگزیده از خوزستان هستند. 

دیگر برگزیدگان مهرواره محله همدل عبارت از اعظم محمدی از استان هرمزگان، سید غلام عباس موسوی مقدم از استان قم و زهرا حسینی زاده از استان کرمان هستند.

برچسب‌ها محمد قمی همدلی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد قمی همدلی سازمان تبلیغات اسلامی محمد قمی همدلی سازمان تبلیغات اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی مهرواره محله همدل سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ظهر یکشنبه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با «حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی» مدیرکل این مجموعه دیدار کرد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه های عمومی در استان گیلان، یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های آن را ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای تبیین مساله مهدویت در بین جوانان و نوجوانان و نیز بانوان عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه امروز در استان گیلان ۸۶ باب کتابخانه عمومی رسالت مهم آگاهی بخشی به مردم را به انجام می‌رسانند، به فضای ناکافی این مجموعه در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت علیرغم وجود مردم کتابخوان و اهل مطالعه که از دیرباز به آن شهره هستند هم اکنون از کمبود فضای مطالعاتی رنج می‌برد.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی رشت که عملیات احداث و تکمیل آن از سال‌های گذشته در گیلان آغاز شده هم اکنون با پیشرفتی بالغ بر ۹۱ درصد در انتظار بهره برداری کامل است و در صورت بهره برداری کامل می‌تواند پاسخگوی بخش اعظمی از نیازهای مردم باشد.

تقوی همچنین با دعوت از مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان برای بازدید از این مجموعه بر ضرورت همکاری بیشتر کتابخانه های با آن مجموعه تاکید و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در این زمینه را بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

نهاد کتابخانه های عمومی مجموعه‌ای پویا و کم نظیر است

«حجت الاسلام محمد علی نجفی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار نهاد کتابخانه های عمومی را مجموعه‌ای پویا و کم نظیر توصیف کرد که در کنار توسعه فیزیکی کتابخانه ها به دنبال توسعه فرهنگی نیز می‌باشد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی به مقوله بازاریابی پیام در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: بازاریابی کتاب در حوزه کتابخانه ها و تلاش برای معرفی آثار فاخر ادبی در موضوعات مختلف می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد و اثرات مثبت و سازنده‌ای را به همراه بیاورد.

وی تشکیل حلقه‌های کتابخوانی و تعریف فعالیت‌های مشترک در زمینه کتاب را از دیگر محورهای توسعه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و از آمادگی خود برای همکاری‌های بیشتر با مجموعه کتابخانه های عمومی خبر داد.

حجت الاسلام نجفی گیلانی با تاکید بر اینکه این سازمان آمادگی دارد تا به صورت ویژه از ظرفیت دانش آموزان مدرسه صدرا در بحث خوانش کتاب استفاده کنیم، گفت: اداره کل کتابخانه ها هم می‌تواند با کمک مجموعه‌های خوانش کتاب یک حلقه میانی بین مردم و خود را در جهت ترویج کتابخوانی تشکیل دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش آموزان، مادران خانه دار و گروه‌های هدف را از دیگر موضوعاتی دانست که با کمک دستگاه‌های مختلف می‌توان برای آن برنامه ریزی منسجم و سازنده‌ای داشت.

کد خبر 6077742

دیگر خبرها

  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • دستگاه‌های فرهنگی به دنبال رشد و تربیت هنرمند انقلابی باشند
  • عملیات سپاه، زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم
  • حمله سپاه به اسرائیل، زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم
  • همکاری‌ های مشترک کتابخانه های عمومی و تبلیغات اسلامی گیلان
  • واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • وظیفه امروز مومنین عالم تشخیص راه حق و جهاد در این مسیر است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...