Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از ۸ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می‌شود تا علاقمندان با مهارت‌های این حوزه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رویداد‌های آموزشی و ترویجی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، مهارت‌های ذهن و علوم اعصاب یکی از محور‌های فعالیت ستاد برای توسعه این فناوری است. بر همین اساس و با هدف برقراری تعامل میان‌رشته‌ای و آشنایی علاقه‌مندان و پژوهشگران به ویژه دانشجویان پزشکی و علوم اعصاب با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن این رویداد برگزار می‌شود. همچنین مدرسه تابستانه به معرفی مهارت‌های شناختی و علوم مرتبط از جمله فلسفه ذهن می‌پردازد.

 

این رویداد آموزشی مقدماتی و نیمه پیشرفته به‌صورت مجازی از ۸ شهریورماه سال جاری به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی آغاز می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه دارد.

در مدرسه تابستانه فلسفه ذهن، ۱۲ موضوع همچون علیت ذهنی، استدلال معرفت، نظریه این همانی ذهن، دیدگاه فلسفه اسلامی در مسئله ذهن و بدن، نظریات دوگانه انگاری جوهری و رفتارگرایی و نظریات محاسباتی ذهن و بدن‌مندی توسط استادان و متخصصان علوم شناختی و فلسفه، تدریس و تشریح می‌شود.

مهدی همازاده مجری این رویداد آموزشی از ایجاد هم‌افزایی و ترویج مهارت‌های این حوزه گفت و ادامه داد: مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با هدف ایجاد انگیزه و علاقه مندی میان دانشجویان و پژوهشگران در ارتباط با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن و هوش مصنوعی برگزار می‌شود که امید است سبب تقویت همکاری‌های بین رشته‌ای دراین دو حوزه شود.

براساس تفاهم میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تیرماه سال جاری ۱۰ نفر از ظرفیت این مدرسه آموزشی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی در نظر گرفته شده است.

به گفته همازاده در نیمه دوم سال جاری نیز مدرسه پاییزه فلسفه ذهن برای دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری فلسفه ذهن مدرسه تابستانه علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی و فلسفه برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین المللی نوروتاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مقتدایی با اشاره به استقبال دانشجویان از برگزاری این رویداد­ ­گفت: این رویداد را سالیانه برگزار می‌کنیم و امسال رویداد نوروتاک با مشارکت جمعیتی بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی علوم پزشکی و علوم شناختی برگزار شد. دکتر مقتدایی گفت: استفاده از علوم اعصاب در امورات روزمره زندگی و جامعه و استفاده از آن برای پیشبرد فناوری‌های نوین پزشکی باعث می‌شود خدمات بهتری به مردم ارائه شود و در حقیقت کیفیت زندگی مردم را بالا ببرد، رشته‌های علوم اعصاب می‌تواند در استفاده و توسعه فناوری‌های نوین به ما کمک کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در دو دهه اخیر در حوزه علوم اعصاب فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است که یکی از نتایج آن توسعه فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی است که می‌تواند موجب افزایش کیفیت زندگی مردم شود. قرار است ­­در رویداد نوروتاک، مسائل بین رشته‌ای که مورد مناقشه است از نظر علمی فلسفی و روانشناسانه به بیان ساده بررسی و نتایج به زبان ساده به عموم مردم بیان شود. ۹ سخنران در همایش امسال نوروتک­ ­به ارائه مباحثی با موضوع صلح و تعارض - تاب آوری - ادراک زمان؛ از نورون تا تجربه ذهنی - فرمانبرداری و همراهی - توهم و خیال - نوروآرت - یک، دو، سه؛ آینده - ملال و جهل - و آگاهی در هوش مصنوعی پرداختند.

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد