Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:38:13 GMT

 سد کرم آباد پلدشت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۰۱۶۱

 سد کرم آباد پلدشت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمد علیپور روز شنبه  همزمان با سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به ماکو در جلسه بررسی پروژه های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو، با اشاره به اینکه مردم این منطقه درخواست بهره برداری هرچه سریع این پروژه را دارند، افزود: این پروژه با اعتباری ۱۴۰ میلیارد تومان اجرایی شده است که قریب به ۲۰ هزار هکتار از اراضی پلدشت را آبیاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود، ادامه داد: از این طریق می‌توانیم مرزهای بازرگان و جلفا را در شمال ‌به بندر امام خمینی (ره) و مرزهای آبی جنوب، از طریق بزرگراه متصل کنیم ولی کریدور بازرگان به بندر امام بلاتکلیف است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از این پروژه به همت سازمان منطقه آزاد ماکو به بزرگراه تبدیل شد که این یک پیشرفت عالی است، اظهار داشت: با اتمام این پروژه از لحاظ ترانزیت زمینی تحولی شگرف را به وجود خواهد آورد و اقتصاد منطقه و در نهایت ایران را متحول خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان هایی ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس همچنین تاکید کرد: پروژه فاضلاب ماکو متاسفانه بنا به موقعیت منطقه و سنگی بودن زمین های این شهرستان پیشرفت بسیار کندی دارد.

به گفته وی، این پروژه در ردیف پروژه های ملی قرار گرفته است و بالای ۶۰ درصد پیشرف فیزیکی دارد که مسیر انتقال شهری با مشکل مواجه است.

علی نیکزاد، نائیب رییس مجلس در سفر یکروزه ضمن بازدید از پروژه های سد کرم آباد، کریدور غرب و سامانه فاضلاب از بیمارستانهای شاهین دژ و پروژه های میاندوآب و تکاب نیز بازدید خواهد کرد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ماکو علی نیکزاد سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ماکو علی نیکزاد آذربایجان غربی ماکو علی نیکزاد سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی عصر دوشنبه به همراه هیئت همراه از پروژه قطعه شش آزاد راه تبریز ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید سردار علی محمدی در جریان آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در این پروژه قرار گرفت.

وی در ادامه این بازدید با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه افزود: اجرای این پروژه می‌تواند کمک بسیار شایانی به کاهش حجم بار ترافیکی استان در محورهای فعلی داشته باشد و از همین رو اجرای این پروژه اهمیت ویژه ای دارد و می‌توان با اجرای این پروژه شاهد کاهش تصادف‌های شدید در محورهای فعلی استان باشیم.

سردار محمدی در ادامه صحبت‌هایش با تقدیر از مهمانی سرمایه گذار این پروژه یاد آور شد که خیلی خوشحالم که یک سرمایه گذار بومی اجرای این پروژه را بر عهده گرفته است و این پروژه هم اکنون به صورت کاملاً بومی در حال اجرا می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: نیروی انتظامی در اجرای این پروژه خود را کنار تیم اجرایی می‌داند و در به سرانجام رسیدن این پروژه هر کمکی که نیاز باشد از انجام آن کوتاهی نخواهد کرد.

سردار محمدی ضمن بازدید میدانی از اجرای پروژه از پیشرفت پروژه ابراز رضایت نموده و برای سرمایه گذار پروژه آرزوی موفقیت نمود.

کد خبر 6085894

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی