Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@11:55:24 GMT

احداث مرکزی برای نظم امانت فروشی‌های اسلواکی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۰۱۷۱

احداث مرکزی برای نظم امانت فروشی‌های اسلواکی

گزارشات حاکی است که روزانه حجمی باور نکردنی از وسایل دست دوم قابل استفاده بین مردم براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، در بازارهای سراسر شهر دست به دست می‌شود که بخش زیادی از این اقلام را سایر مردم نیازمند خریداری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق گزارشات تنها در ماه ژوئن تعداد ۱۷۸ شهروند براتیسلاوایی به حمل ۶ تن وسایل دست دوم در بازارهای شهر مشغول بودند که از این میزان، حدود سه ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ تن توسط سایر مردم خریداری شد. این اقلام شامل تجهیزات آشپزخانه، سی دی، قطعات کوچک و بزرگ سرامیکی و چینی و همچنین تجهیزات ورزشی بود که توسط افرادی با سنین مختلف در بازار عرضه می‌شد. فروشندگان اقلامی را که به فروش نمی‌رفت به مؤسسات خیریه و سایر نهادهای غیر دولتی تحویل می‌دادند تا آن‌ها را به طور رایگان در اختیار افرادی با بیشترین نیاز قادر دهند.

در همین راستا، دولت اسلواکی از مدیران براتیسلاوا خواسته است مرکزی بزرگ به خرید و فروش اقلام دست دوم در شهر اختصاص دهد تا از ایجاد هرج و مرج در خیابان‌های مختلف آن خودداری به عمل آید. مقامات پایتخت نیز با مدیرانی از سایر نهادهای شهر نظیر شهرداری، مرکز فرهنگی و اطلاع‌رسانی براتیسلاوا و سایر سازمان‌های شهری پیمان همکاری بسته تا با کمک یکدیگر سازه‌ای بدون استفاده یا محله‌ای از پایتخت را به افرادی اختصاص دهند که به خرید و فروش وسایل دست دوم مشغول هستند.

این مرکز اولین مکان نوع خود در سراسر اسلواکی خواهد بود و قرار است به صورت آزمایشی دایر شود که البته پس از موفقیت، به مکانی دائمی برای خرید و فروش وسایل دست دوم تبدیل خواهد شد. مدیران براتیسلاوا امیدوار هستند با این اقدام خود، مدیران سایر شهرهای اسلواکی را نیز به اتخاذ اقدامات مشابه سوق دهند و از پیامدهای منفی پرسه زدن فروشندگان و خریداران وسایل دست دوم در فضاهای عمومی خودداری کنند و به این ترتیب نظم شهری را به ارمغان بیاورند.

کد خبر 510907

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کلانشهرهای جهان اسلواکی پایتخت اسلواکی براتیسلاوا امانت فروشی اجناس دست دوم نظم شهری اقدامات شهرهای جهان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وسایل دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین موضوعات مقام معظم رهبری دانست و افزود :  سرانه مطالعات پایین است  و این نیازمند یک حرکت جدیست و این را می طلبد که هر اداره ای یک پیشخوان کتاب  داشته باشد .

   محمد نوبخت نیا  استفاده از ظرفیت  فضای مجازی برای تبیین  اقدامات صورت گرفته را  فرصت دانست و تصریح کرد : شما با اطلاع رسانی دقیق و کامل باعث گفتن عملکرد دولت نیستید  بلکه فراتر از آن عملکرد و ارزش های نظام را بالا  می برید و در این امر مهم باید قدم های اساسی برداشته شود .

فرماندار شهرستان نقده ، نگهداری را مهمتر از خرید دانست و افزود : امانت داری باعث جذب و بهتر شدن فضای کتابخانه ها خواهد شد   و برای  دیدار با نویسندگان  مقرر گردید در سال جاری  جلسه ای صورت گیرد .

 

مسئول کتابخانه های شهرستان نقده با اشاره به وضعیت کتابخانه ها افزود : نسبت به سال گذشته دو گلوگاه امانت و عضویت داریم که باعث ۲۵ درصدی افزایش عضویت شده ایم و هم اکنون دو هزار و۲۰۰ عضویت داریم  و امانت نیز بالا رفته است .

 بیرامی  در خصوص جذب اعتبارات با کمک و پیگیری های فرماندار افزود :  از ۷۰۰میلیون تومان اعتبار تقلیل شده   با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  ۳۰۰ میلیون جذب کنیم ، که تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است و از نیم درصد شهرداریها توانستیم  ۵۰ میلیون تومان از نقده و ۱۵ میلیون تومان از محمدیار برای اولین بار جذب کنیم که همه به کمک های فرمانداری محقق شده و این در حالیست که سالهای قبل درصد ناچیزی می توانستیم جذب کنیم .

وی در ادامه گفت : همچنین نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان  با رایزنی ها جذب شده  امروز توانستیم  کتابخانه شهید علمی را تجهیز کنیم  که با کمی کسری بودجه  مواجهیم و مقرر شده توسط خانم معصومی مدیر کل کتابخانه های استان  تامین شود.

بیرامی با تشکر از دولت به دلیل  رفع مشکلات این کتابخانه و احیای مجدد آن که از سال ۹۳ رسما تعطیل شده بود در سال ۱۴۰۰ مجددا شروع و احیا شده که آغاز بکار کرده است .

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم بایرن به دیویس: تمدید کن یا برو!
  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز در استان مرکزی
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • تخته شناوری که رُز را در تایتانیک نجات داد ۶۶۳ هزار یورو فروش رفت
  • فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده