Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ۱۲ هزار خادم افتخاری در حرم مطهر مشغول فعالیت هستند که بیشترین زحمت حرم مطهر همچنان بر دوش خادمان افتخاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی، مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در سخنانی اظهار داشت: ادارات انتظامات، خدمات زائر، رواق خواهران و خدمات اماکن زیر نظر مدیریت حرم مطهر فعالیت می‌کنند که هر کدام از این ادارات از واحدها و بخش‌های مختلف تشکیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمات زائر چهار واحد خدمات اشخاص گمشده، امانت‌داری، کفشداری، خدمات سالمندان و رفاهی را شامل می‌شود، بیان کرد کرد: رواق بانوان نیز شامل واحدهای انتظامات و ارشاد، خدمات، کفشداری، دربانی و حافظان حریم حرم است.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(س) گفت: اداره خدمات اماکن دارای زیر مجموعه‌های خدمات رواق، فرش، گل‌، تنظیف و تطهیر و انواریاران است که در این بخش‌ها خادمان مختلف در حال خدمت‌رسانی هستند.

نشان خادم افتخاری حرم رضوی بر سینه پاکبانان شهرداری ایلام درخشیدبیش از 6000 هزار خادم افتخاری در مسجد مقدس جمکران خدمت‌رسانی می‌کنند‌داریوش ارجمند ‌خادم افتخاری امام رضا(ع) شد‌

عبدی تصریح کرد: در اداره انتظامات نیز خادمان در صحن‌های امام رضا(ع)، پیامبر اعظم(ص)، جوادالائمه(ع)، صاحب‌الزمان(عج) و شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س) و حافظان حریم حرم فعالیت دارند که حفظ نظم و رعایت نکات مورد نیاز برای تشرف به حرم مطهر را دنبال می‌کنند.

وی گفت: 12 هزار خادم افتخاری در حرم داریم که نزدیک به دو هزار نفر از آن‌ها غیربومی هستند که برای جلوگیری از شیوع کرونا به قم سفر نمی‌کنند و همچنین امکان حضور خادمان دارای بیماری زمینه‌ای و مسن‌ترها هم فراهم نیست اما با این وجود بیشتر زحمت حرم مطهر همچنان بر دوش خادمان افتخاری است و این افراد هستند که در مناسبت‌های مختلف برای خدمت به زائران حرم بانوی کرامت خدمات اصلی را ارائه می‌دهند.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(س) خاطرنشان کرد: از روزی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، مدیریت حرم مطهر و مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت ویژه ورود کرده‌اند و در این راستا نیز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز تأمین و توزیع شده است.

انتهای پیام/452/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار خادم افتخاری مدیر حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)

حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت دیدنی بود و زائران از سفره کریمانه امام حسن علیه‌السلام بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام غرق در نور و معنویت بود و مردم برای عرض ارادت به کریم اهل‌بیت (ع) حضور پرشوری داشتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • بزرگترین سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س)
  • قم کجا بریم؟
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • ۲۵ هزار نفر در شب میلاد امام حسن (ع) مهمان سفره بانوی کرامت شدند