Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق توسعه ملی، تأمین مالی مستقیم بیش از ۹۵ هزار طرح آب و کشاورزی و نزدیک به ۲ هزار طرح صنایع تبدیلی و کشاورزی از سال ۹۴ تا تیرماه ۱۴۰۰ را بر عهده داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی ، صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد ریال منابع برای تأمین مالی طرح‌های متقاضی تسهیلات ریالی در بخش‌های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی در اختیار بانک‌های عامل قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، حدود ۶ درصد از منابع مذکور مربوط به تأمین مالی طرح‌های پرواربندی دام عشایر و بیش از ۹ درصد نیز مربوط به صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده است.

لازم به یادآوری است، تاکنون این منابع منجر به تأمین مالی بیش از ۹۷ هزار طرح در بخش‌های آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی شده است. همچنین بسیاری از منابعی که در اختیار متقاضیان تسهیلات قرار گرفته در راستای تأمین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و گلخانه‌ها هزینه شده است.

گفتنی است؛ حمایت از پروژه‌های آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی و کشاورزی از مهمترین اهداف صندوق توسعه ملی در چند سال اخیر بوده است که نتایج آن را می‌توان در تأمین محصولات اساسی، خودکفایی کشور در تولید برخی محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری و مکانیزاسیون بخش کشاورزی مشاهده کرد. بیشتر بخوانید: کمبود نقدینگی دامدارن عامل کشتار دام مولد و جولان دلالان

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزی کشاورزی و صنایع تبدیلی تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی

ایتنا - در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود.
به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدل‌های تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

به گزارش ایتنا از تسنیم، لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدل‌های گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

دیگر خبرها

  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو