Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراکز چند استان افغانستان از جمله هرات در روز‌های اخیر هدف حملات سنگین طالبان قرار گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، از چند روز قبل تاکنون طالبان به مراکز استان‌های هرات، هلمند، قندهار و تخار افغانستان حملات سنگینی را آغاز کرده اند، درگیری در حومه شهر هرات شدید‌تر از سایر مراکز استان‌ها بود، طالبان با حمله بر شهرستان‌های «انجیل» و «گذره» استان هرات خود را به درواز‌های ورودی شهر هرات رساندند، اما حملات طالبان با مقاومت نظامیان و نیرو‌های مردمی به فرماندهی «اسماعیل خان» چهره جهادی افغان دفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این درگیری‌ها دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر هرات نیز هدف حمله قرارگرفت که براثر آن یک نگهبان دفتر سازمان ملل کشته شد و چندین نفر دیگر زخمی شدند، دبیرکل سازمان ملل متحد و نمایندگی‌های چند کشور خارجی در کابل حمله بر دفتر نمایندگی سازمان ملل را به شدت محکوم کردند.
 پرواز‌ها از فرودگاه هرات متوقف است و شهروندان هرات نگران وضعیت امنیتی هستند، دفتر استانداری هرات گفته است در درگیری‌های دو روز اخیر در حومه شهر هرات دستکم دویست عضو طالبان کشته یا زخمی شدند.
طالبان همچنین امروز مدعی تصرف چند بخش از شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند در جنوب افغانستان شدند، اما دولت می‌گوید؛ طالب‌ها را از لشکرگاه بیرون رانده است.

32 کشته و زخمی در حمله به مراسم روز پرچم در خوست افغانستان
مراسم گرامیداشت روز ملی پرچم در شهرستان «یعقوبی» استان خوست هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و سی نفر دیگر زخمی شدند.
حمله مهاجمان مسلح به مراسم «روز ملی پرچم» در استان خوست در جنوب شرق افغانستان دو کشته و سی زخمی برجای گذاشت.
مسئولان محلی استان خوست امروز اعلام کردند: مراسم گرامیداشت روز ملی پرچم در شهرستان «یعقوبی» استان خوست هدف حمله مسلحانه قرار گرفت که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و سی نفر دیگر زخمی شدند.
فرماندار شهرستان یعقوبی نیز گفت: دو زخمی از نیرو‌های ارتش در میان مجروحان این حمله هستند.
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
خبر دیگر اینکه طالبان به مرکز شهرستان «شیخ علی» از توابع استان پروان حمله کردند، اما به گفته فرماندار این شهرستان، نظامیان افغان، حمله طالبان را دفع کردند.
از سوی دیگر بر اثر انفجار مین در شهر «مزارشریف» مرکز استان بلخ افغانستان پنج نفر زخمی شدند.

سناریوی تسلط کامل طالبان بر افغانستان
فرستاده ویژه پوتین تسلط کامل طالبان بر افغانستان را بعید دانست و خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم سناریوی تسلط کامل طالبان بر قدرت، موفق شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره،، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، تاکید کرد همچنان همه سناریو‌ها در افغانستان امکان پذیر است.
 زامیر کابولوف با ابراز نگرانی از سوء استفاده گروه‌های تروریستی از هرج و مرج در افغانستان برای زدن ضربه‌های امنیتی به کشور‌های همسایه، تاکید کرد هنوز امکان وقوع همه احتمالات در افغانستان وجود دارد.
کابولوف افزود: آنچه بیش از هر چیزی ما را نگران می‌کند آن است که عناصر مسلح داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مشابه، از شرایط هرج و مرج در افغانستان، برای تقویت مواضع خودشان در شمال این کشور با هدف آسیب رساندن امنیتی به کشور‌های آسیای میانه و برهم زدن ثبات این کشور‌ها استفاده کنند.
وی امکان تسلط کامل طالبان بر افغانستان در مرحله فعلی را بعید دانست و خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم سناریوی تسلط کامل طالبان بر قدرت، موفق شود، اما برای سناریو‌های مختلف در افغانستان آماده هستیم. طرف روسی، احتمال وقوع چنین تحولاتی را بررسی کرده است و این موضوع به معنای آن است که ما گزینه‌های مختلف را بررسی و تحلیل می‌کنیم. با توجه به اینکه ما چنین سناریویی را بررسی کردیم، برای آن آماده هستیم.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان تسلط کامل طالبان بر افغانستان استان خوست سازمان ملل زخمی شدند شهر هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین
  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • عملیات ویژه حزب‌الله در عرب العرامشه/ خسارت سنگین به تجهیزات دشمن و زخمی شدن چندین صهیونیست + فیلم
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان