Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبی‌پوشان پایتخت باز هم نتوانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را مال خود کنند و حالا باید به فکر قهرمانی در جام حذفی باشند تا بتواند یک جام به هواداران خود هدیه بدهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم خاتمه پیدا کرد و اتفاقی مشابه برای استقلال رخ داد. آبی‌پوشان پایتخت باز هم نتوانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را مال خود کنند و حالا باید به فکر قهرمانی در جام حذفی باشند تا بتواند یک جام به هواداران خود هدیه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک فتح جام حذفی هم فوق‌العاده مهم است ولی باید این حقیقت را بپذیریم که قهرمانی در لیگ برتر شکایت جداگانه و لذتی مضاعف دارد که استقلالی‌ها  از بهار سال ۹۲ از چشیدن طعم چنین لذتی محروم شده‌اند و حداقل تا بهار سال آینده نیز چنین اتفاق ارزشمندی برایشان رخ نمی‌دهد. قهرمان نشدن استقلال دلایل متفاوت و مختلفی دارد و نمی‌توان همه چیز را گردن یک نفر، یک وزارتخانه یا یک سرمربی انداخت؛ موفقیت و شکست در فوتبال همواره گروهی است و به مجموعه عوامل مختلف بستگی دارد.

مدیران ضعیف

می‌توان گفت بالغ بر ۹۰ درصد پیشکسوتان استقلال قاطعانه معتقدند این باشگاه ضعف مدیریت داشته و طی سالیان اخیر دردسرهای فراوانی را بابت این فاکتور مهم، متحمل شده است. استقلال بهار سال ۹۲ در حالی برای سومین و آخرین مرتبه عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داد که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل این باشگاه بود و رابطه‌اش با هیئت مدیره وقت نیز اصطکاک زیادی نداشت ولی کمتر از یک سال بعد، فتح‌الله‌زاده را کنار گذاشتند تا بهرام افشارزاده صاحب‌منصب شود و پس از آن نیز افراد متعددی مدیرعامل استقلال شدند؛ به طوری که با توجه به تعداد مدیران قوی و کارآمد می‌توان گفت میانگین مدیریت در استقلال طی هفت سال گذشته  زیر یک سال بوده است. بهرام افشارزاده، حسنی خو (به مدت ۴۸ ساعت)، رضا افتخاری، امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده (به صورت موقت در مقطعی از زمستان سال ۹۸)، علی فتح‌الله‌زاده، احمد سعادتمند و احمد مددی افرادی بوده‌اند که از اواخر بهار سال ۹۳ تا امروز هر کدام برای مقاطعی تحت عنوان مدیرعامل رسمی یا موقت سکان را در اختیار گرفتند و بدون شک همین تعدد مدیریت لطمات بزرگی را به استقلال وارد کرد. از طرف دیگر، فراموش نکنیم برخی از مدیران عامل استقلال واقعاً در عرصه مدیریت افراد ضعیفی بودند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضای هیئت مدیره استقلال طی ۸ سال اخیر نیز کارایی لازم را برای این باشگاه نداشتند؛ به طوری که همواره شاهد مشکلات مدیریتی و اشتباهات عجیب و غریب مدیران استقلال طی سالیان اخیر بوده‌ایم.

تغییر متوالی مربیان

ضعف مدیران روی روند انتخاب سرمربیان هم تأثیر گذاشت. گاهی اوقات افرادی انتخاب شدند که کارایی لازم را نداشتند و بعضی مواقع نیز مربیان خوبی می‌آمدند ولی شرایط کار برایشان فراهم نشد (مانند ماجرای استراماچونی) از اواخر بهار سال ۹۴ که امیر قلعه‌نویی جدا شد، مربیان متعددی روی نیمکت استقلال نشستند. ابتدا نوبت به پرویز مظلومی رسید و پس از او علیرضا منصوریان سر کار آمد. مربی که جای خود را به شفر آلمانی داد و بعد از این مربی هم فرهاد مجیدی (سه مرتبه) استراماچونی، مجید نامجو مطلق و محمود فکری برای دوره‌های متفاوت سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت را برعهده گرفتند.

بازیکنان گران

یکی دیگر از مسائلی که برای استقلال طی سالیان اخیر دردسرهای بسیاری درست کرده، افزایش بی‌رویه دستمزد بازیکنان و هزینه کردن ارقامی گزاف برای برخی فوتبالیست‌ها است که انصافاً برخی از آنها حتی نصف مبلغ ثبت‌شده در قراردادهایشان نیز کارایی نداشتند. استقلال طی هشت سال گذشته فقط یک جام حذفی را به خانه برده ولی هر سال میزان دستمزد بازیکنانش به طرز بسیار عجیب و غیر منطقی افزایش پیدا کرده است. مسئله‌ای که البته در پرسپولیس هم وجود دارد ولی فراموش نکنیم سرخ‌پوشان طی پنج سال اخیر فاتح مطلق لیگ برتر بوده‌اند و همین موفقیت می‌تواند گران شدن بازیکنانش را توجیه کند ولی چنین توجیهی برای استقلال وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال بهرام افشارزاده استقلال طی جام حذفی لیگ برتر بهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مسابقات لیگ برتر در حالی وارد هفته بیست‌وچهارم می‌شود که حالا دیگر عملا می‌توان گفت کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس در جریان است؛ دو تیمی که با یک امتیاز فاصله در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و نبرد جانانه‌ای برای بالا بردن جام در پایان فصل خواهند داشت. این کورس جذاب از زوایای متعدد قابل بررسی است و بخش قابل‌توجهی از محتوای رسانه‌های ورزشی را به‌خودش اختصاص داده. مطلب پیش رو نیز به مرور دو نکته در این زمینه می‌پردازد.

امتیاز نامرئی استقلال پرید

از همان زمانی که دربی برگشت تهران به تساوی بدون گل انجامید، این بحث داغ شد که درصورت برابری امتیازات سرخابی‌ها در پایان فصل، آیا گل زده در خانه حریف ارزشی خواهد داشت یا نه؟ می‌دانیم چند فصلی هست که ملاک اول برای تعیین تیم برتر، به نتیجه بازی رودررو تغییر کرده است. دربی رفت به میزبانی پرسپولیس یک-یک مساوی شد و دربی برگشت به میزبانی استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسید. بنابراین اگر گل زده در خانه حریف ارزش می‌داشت، استقلال دست بالا را در اختیار می‌گرفت. با این حال سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ سرانجام در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد درصورت برابر شدن امتیازات و نیز تشابه نتایج در مسابقات رودررو، تفاضل گل ملاک است و گل زده در خانه حریف ارزشی ندارد. به این ترتیب برتری استقلال فعلا همان یک امتیاز است و اگر پرسپولیس به این تیم برسد، نهایتا تفاضل گل تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. این طبیعتا نمی‌تواند خبر خوبی برای آبی‌ها باشد، اما گذشته از اینکه اساسا با برگزاری ۲‌مسابقه رفت و برگشت در یک ورزشگاه و در شرایط کاملا مشابه دیگر خانه خودی و حریف معنایی ندارد، باید به این نکته هم توجه کرد که در لیگ‌های معتبر اروپا مثل اسپانیا و ایتالیا نیز درصورت برابری امتیازات و کسب نتایج یکسان در مسابقات رودررو، سراغ تفاضل گل می‌روند و گل زده در خانه حریف فاقد ارزش است. هم‌اکنون تفاضل گل استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب ۱۹و ۱۷است و وقت آن رسیده که سرخابی‌ها برای به جا گذاشتن یک ذخیره مطمئن، کمی بیشتر گل بزنند.

اگر نتایج دور رفت تکرار شود

۷‌بازی پایانی فصل برای سرخابی‌ها به‌شدت سرنوشت‌ساز است و همه نگاه‌ها به نتایج ۲‌تیم در این بازه زمانی دوخته شده. قطعا هیچ روزی در فوتبال شبیه دیروز نیست، اما می‌شود نگاهی به ۷‌بازی پایانی استقلال و پرسپولیس انداخت و این سؤال را مرور کرد که اگر عینا نتایج دور رفت تکرار شود، کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

استقلال در این ۷‌بازی باید مقابل شمس‌آذر، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر و پیکان قرار بگیرد. این در حالی است که آبی‌ها از هماوردی با این رقبا در نیم‌فصل اول مجموعا ۱۳امتیاز به‌دست آوردند. پرسپولیس هم در ۷‌گام آخر باید رودرروی نفت آبادان، سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس‌آذر و مس رفسنجان قرار بگیرد. پرسپولیس در دور رفت برابر این تیم‌ها در مجموع ۱۲‌امتیاز به‌دست آورد. در نتیجه اگر قرار به تکرار همین نتایج باشد، با احتساب برتری یک امتیازی فعلی استقلال، آبی‌ها با ۲‌امتیاز اختلاف قهرمان خواهند شد.

کد خبر 845103 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • سرمربی قهرمان کم نمی‌آورد(عکس)
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
  • تیم شهید رستمی قهرمان مسابقات فوتسال ماه رمضان اسلامشهر آق گل
  • رونمایی از برنامه ۳ هفته پایانی لیگ برتر
  • استقلال یا پرسپولیس؛ کدام‌یک قهرمان می‌شود؟