Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیداری مجازی با جمعی از جوانان و فعالان انقلابی استان خراسان رضوی،گفت: دولت سایه یک نوع حرکت عمومی و گفتمانی است که منحصر در هیچ گروه و تشکیلاتی نیست. ویژگی این گفتمان این است که هیچ گروه یا تشکیلاتی نمی‌تواند خود را محور انحصاری این حرکت بداند.

وی افزود: ایرادی که به خودمحوری برخی تشکل‌ها و حرکت‌ها وارد است، نباید در این حرکت بروز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر ظرفیت انقلابی ولو به نام تشکل یا نهاد دیگری به دنبال اصلاح روند امور است، می‌تواند یک دولت سایه باشد. دولت نیاز دارد که سایه به سایه توسط مردم دنبال بشود و از سوی گروه‌های مردمی به اشکال مختلف به او مشورت داده شود.

جلیلی تصریح کرد: دولت سایه منحصر بر پیگیری اقدامات دولت نیست؛ قوه‌قضاییه، مجلس، شوراهای شهر، صداوسیما، شوراهای عالی و.. می‌توانند جز موضوعات دولت سایه باشد. هدف آن است که به دنبال تأیید، تصحیح یا تکمیل روند کشور براساس اولویت و وسع خودمان باشیم.

وی گفت: مهم این است که فعالیت‌های کارگروه‌های استانی به حرکتی اجتماعی تبدیل شود و نتایج آن در عمل و عرصه واقعی مقابل چشم مردم نمایان شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود اظهار داشت: وظیفه امروز جریان انقلابی آنست که در حد وسع، موضوعات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند و نباید به صرف انشا و صدور بیانیه اکتفاء نمایند.

پیش از سخنان جلیلی نیز گزارشی از فعالیت‌های کارگروه استانی و اشاره به مسائلی نظیر لزوم تخصصی کردن گروه‌های جهادی بویژه در حوزه بانوان، لزوم توجه هدفمند به کارشناسان جوان سراسر کشور و بستر سازی برای ارتقا آنها از سوی فعالان استان خراسان رضوی مطرح شد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: سعید جلیلی دولت سایه دولت سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم

آزیتا حکمت دوست، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، با ذکر این مطلب که سیستم ایمنی بدن، ما را در مقابل عوامل بیماری‌زایی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها، محافظت می‌کند، افزود: در صورت رعایت یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های مواد غذایی باشد، (البته همراه با خواب کافی، نبود استرس‌های طولانی مدت و تحرک کافی) سیستم ایمنی بدن می‌تواند بخوبی وظایف خود را انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز، وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، نیازمند دریافت مکمل‌ها هستیم، گفت: اکثر مواد غذایی مورد نیاز بدن، از طریق تغذیه روزانه تأمین می‌شود، حتی ویتامین D نیز با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید، توسط بدن تولید می‌شود. با این همه در بعضی از موارد استفاده از مکمل‌ها به افراد توصیه می‌شود. برای مثال، فردی که نمی‌تواند به مقدار کافی نور خورشید دریافت کند، مادر بارداری که کمبود آهن دارد، یا مادری که قصد بارداری دارد، که نیاز به مصرف قرص اسید فولیک دارد.

حکمت دوست به توصیف یک بشقاب غذای سالم و متعادل پرداخت و گفت: در یک بشقاب غذایی سالم، باید از ۶ تا ۱۰ واحد گروه غلات استفاده شود. (هر واحد غلات، ۳۰ گرم است) همچنین توصیه می‌شود که نصف غلات مورد استفاده، حتماً سبوس دار باشد. (برای مثال، جو کامل، گندم کامل، گندم با سبوس و برنج قهوه‌ای)

وی ادامه داد: یک چهارم دیگر از بشقاب غذای سالم، متشکل از سبزیجات متنوع است، سبزیجات زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن و سبزیجات سبز رنگ سرشار از فولات‌ها هستند.

حکمت دوست افزود: گروه بعدی روغن‌ها هستند. روغن زیتون، روغن کلزا و روغن کانولا، از منابع غنی امگا ۳ هستند که می‌تواند در پیشگیری از التهاب در بدن، نقش مؤثری داشته باشند. امگا ۳ همچنین در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. این روغن‌ها از منابع سرشار از ویتامین E نیز هستند، که یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز سیستم ایمنی بدن است.

وی ادامه داد: گروه بعدی بشقاب غذایی سالم، لبنیات و گروه‌های پروتئینی هستند، مانند شیر و انواع دیگر لبنیات، و همچنین شامل انواع گروه‌های پروتئین حیوانی (انواع گوشت‌ها، تخم مرغ) می‌شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آنزیم لاکتاز، مسئول تجزبه قند شیر (لاکتوز) است که در بعضی افراد این آنزیم از ۲ سالگی سن فرد، از بین می‌رود و فرد در صورت مصرف شیر، دچار نفخ و دل پیچه می‌شود. بعضی دیگر از افراد نیز به شیر گاو آلرژی دارند.

وی به افرادی که نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند، توصیه کرد: که زیر نظر پزشک، مکمل کلسیم مصرف کنند.

حکمت دوست یادآور شد: اگر می‌خواهید سیستم ایمنی سالمی داشته باشید، اول از همه باید بشقاب غذایی سالم را فراموش نکنید، وی ادامه داد: سیستم ایمنی بدن ما به ویتامین C (که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود)، ویتامین‌های گروه B (موجود در غلات پروتئینی)، پروتئین (موجود در انواع گوشت مرغ، ماهی و لبنیات) و همچنین روی و سلنیوم (موجود در آجیل‌ها) نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • ایران دنبال تنش در منطقه نیست
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند