Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:29:37 GMT

ادامه بارش‌های رگباری باران و وزش باد در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۲۵۸

ادامه بارش‌های رگباری باران و وزش باد در زنجان

حسین سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به صدور هشدار جوی شماره ١۴ اداره کل هواشناسی استان اشاره و اظهار کرد: پیرو صدور هشدار هواشناسی شماره ١۴ به رنگ نارنجی (جهت آمادگی)، جلسه کمیته مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان با  حضور رؤسای ادارات و کارشناسان مربوطه به صورت حضوری و بر خط  تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با تشریح الگوهای جوی و نقشه‌های مربوط پرداخت و علت صدور هشدار را تداوم و تقویت فعالیت سامانه بارشی رخداد رعد و برق و بارش رگباری باران و وزش باد نسبتا ًشدید و به صورت لحظه‌ای تا شدید اعلام کرد. 

وی افزود: با تقویت سامانه بارشی انتظار افزایش حجم بارش‌ها وجود دارد که با احتمال وقوع تگرگ  و احتمال آبگرفتگی معابر همراه خواهد بود. 

سلطانی زمان خروج سامانه بارشی فعال را از استان زنجان اواخر وقت دوشنبه ١١ مرداد اعلام کرد.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان وضعیت جوی امروز استان را بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی آسمانی صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت:  این وضعیت جوی در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق رگبار باران و رعدوبرق همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زنجان، طارم و ماهنشان شاهد بیش از سایر مناطق استان شاهد فعالیت سامانه بارشی فعال خواهد بود که به سبب ماهیت رگباری بارش‌ها آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود. 

سلطانی با بیان اینکه دمای هوا امروز  با افزایش نسبی همراه خواهد شد، تصریح کرد: روزهای پایانی هفته نیز شاهد استقرار هوای گرم در سطح استان خواهیم بود.

در این جلسه مخاطرات ناشی از فعالیت سامانه بارشی فعال در استان تشریح و  توصیه‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی هم بیان شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان بارش حسین سلطانی هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان سامانه بارشی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه در بیشتر استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد، چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز‌های بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • بارش بی‌سابقه باران در جنبوب/ ثبت ۱۰ رکورد جدید بارشی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • تقویت سامانه بارشی در زنجان
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان