Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ارمنستان مدعی سرنگون کردن یک پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی شد.

به گزارش مشرق، منابع ارمنستانی مدعی سرنگون کردن یک فروند پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان نزدیک منطقه «واردنیس» شدند.

به نوشته روزنامه «ماسیس پست» وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که یگان‌های پدافندی این کشور پنجشبه شب یک پهاد ارتش جمنهوری آذربایجان را نزدیک واردنیس سرنگون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارمنستان اعلام کرده که این پهاد ساخت رژیم اسرائیل بوده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود مدعی شده است که این پهپاد قصد رخنه به حریم هوایی این کشور را داشت که با تلاش یگان پدافندی این کشور این اقدام خنثی شد. ارمنستان مدعی شده که بقایای این پهپاد در سه و نیم کیلومتری شمال دهکده «وانوان» پیدا شده است.

جمهوری آذربایجان تاکنون هیچ واکنشی به این ادعا نشان نداده است.

طبق گفته ارتشهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تیراندازی شدیدی در مرز دو کشور به تازگی رخ داد و آن طور که باکو می‌گوید، دو نظامی جمهوری آذربایجان زخمی شدند و ارمنستان نیز اعلام کرده است که سه نظامی کشورش کشته شده‌اند و پنج نظامی زخمی شده‌اند.

از سرگیری تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی بوده است که روز گذشته با طرح روسیه، توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح روز چهارشنبه حاصل شده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلیجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو آذربایجان توافق آتش بس وزارت دفاع ارمنستان رژیم اسرائیل جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

کد خبر 6086108 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم