Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در استان درعا از امضای توافقنامه غیرعلنی میان دولت سوریه و اهالی این استان برای برقراری آتش‌بس ۴۸ ساعته خبر دادند و در پی آن آرامش شکننده‌ای در درعا حاکم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، فرماندهان امنیتی و افسران تیپ چهارم وابسته به دولت سوریه با نمایندگان اهالی حوران و کمیته مرکزی درعا به درخواست نیروهای روسیه که بر مذاکرات دو طرف نظارت دارند در ورزشگاه البلدی واقع در دعا دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در این مذاکره بر لزوم برقراری آرامش در منطقه تاکید کرده و یک توافقنامه غیرعلنی برای برقراری آتش‌بس موقت دو روزه امضا کردند. این مذاکرات امروز شنبه نیز با هدف دستیابی به توافقی نهایی مناسب دو طرف ادامه داشت.

در پی امضای این توافقنامه که با میانجیگری روسیه صورت گرفت، آرامش شکننده‌ای در استان درعا حاکم شد.

براساس این توافقنامه عملیات نظامی میان نیروهای دولت سوریه و گروه‌های مخالف متوقف و مقرر شد گروه‌های مخالف دولت دمشق باید سلاح‌های سنگین خود را تحویل دهند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، نیروهای اطلاعاتی وابسته به دولت دمشق همزمان با این مذاکرات در ورزشگاه البلدی از برخی ایست‌های بازرسی عقب نشینی کردند.

همچنین همزمان با وجود اطلاعاتی مبنی بر موافقت کمیته امنیتی درعا و اعمال فشار روسیه برای اجرای مفاد توافقنامه قبلی درمورد خروج نیروهای مسلح مخالف حل و فصل، نمایندگان اهالی درعا و هیئتی که از حومه شرقی و غربی درعا آمده بودند، بر سر تشکیل یک کمیته مشترک برای اجرای توافقنامه توافق کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها میان دولت سوریه و مخالفان مسلح استان درعا که روز پنجشنبه رخ داد دستکم ۲۸ تن از جمله ۱۱ شهروند کشته شدند.

این سازمان اعلام کرد، در میان تداوم مذاکرات، محورهای درعا البلد در شهر درعا محل درگیری میان نظامیان محلی و نیروهای دولت دمشق بود.

بعد از ظهر روز جمعه هم شهر الحراک واقع در شرق درعا با هدف ابراز همبستگی با درعا البلد صحنه تجمعات اعتراض آمیز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان درعا دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود

به گزارش جام جم آنلاین، «محسن المندلاوی» نایب رئیس پارلمان عراق گفت: «طبق قوانین بین‌اللمللی، پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق، حق طبیعی و مشروع این کشور بود.»

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران ضمن محکومیت مجدد تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت که پاسخ ایران اقدامی مشروع و در راستای دفاع از خود بود.

وی همچنین تمام تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حاکمیت ‌وخاک سوریه به‌ویژه اماکن غیرنظامی مانند فرودگاه‌های دمشق وحلب و زیرساخت‌های دیگر که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان سوری شد را محکوم کرد.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند