Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:59:30 GMT

رهایی 51 زندانی از حبس در دهه ولایت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۶۱۸

رهایی 51 زندانی از حبس در دهه ولایت

مجید صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در فاصله عیدقربان تا عید غدیر هشت زندانی به همت خیران استانی و ستاد مرکزی کشور با مبلغ یک میلیارد و 171 میلیون تومان آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری افزود: 665 میلیون و 400 هزار تومان از مبلغ مذکور از طریق رضایت، صد میلیون تومان از طریق تسهیلات، 75 میلیون تومان از طریق سازمان زندان‌ها، 203 میلیون تومان بلاعوض از طریق خیرین ستاد دیه استان و صد میلیون دیگر نیز از طریق ستاد دیه کشور تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا تاریخ پنج مرداد سال جاری 51 زندانی در استان آزاد شد که 43 نفر از این افراد به علت بدهی مالی، هفت نفر به علت مهریه گرفتار بودند و یک نفر هم از طریق مشاوره و مددکاری آزاد شد.

صیادی اظهار کرد: کل این بدهی 4 میلیارد و 817 میلیون تومان بوده که یک میلیارد و 910 میلیون تومان آن از طریق رضایت و یک میلیارد و 754 میلیون تومان نیز به صورت کمک‌های بلاعوض از طریق ستاد دیه کشور و استان، سازمان زندان‌ها و خیرین دادگستری تأمین شد.

مدیر ستاد دیه استان بیان کرد: در حال حاضر 142 زندانی دیگر مشمول کمک ستاد دیه هستند که مبلغ کل بدهی این افراد 95 میلیارد تومان می‌باشد.

نذر آزادی زندانی در ماه محرم

وی در پایان گفت: گلریزان‌ها در سال‌های قبل تنها در ماه مبارک صورت گرفته اما 6ماهه دوم سال در نظر داریم در صورت کمبود کرونا با حضور مردم و یا به صورت مجازی برگزار کنیم و در ماه محرم نذر آزادی را خواهیم داشت که عزاداران حسینی می‌توانند در این امر خیر سهیم شوند.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادی 51زندانی میلیون تومان ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد

ایتنا - یک شرکت نوآفرین بریتانیایی ابزاری مجهز به هوش مصنوعی ساخته که قادر است نشانه‌‌های نارسایی قلبی را از پای فرد تشخیص دهد.
هارتفلت تکنالوجیز (Heartfelt Technologies) که در کمبریج مستقر است، می‌گوید فناوری‌اش قادر است بیماران قلبی مرخص‌شده از بیمارستان را از طریق اسکن پای برهنه‌شان تحت نظر داشته باشد تا هرگونه تورمی شناسایی شود، که می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شاید در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

ورم پا، یا اِدم جلدی (peripheral oedema)، نشانه‌ای از نارسایی قلبی است که از حدود دو هفته قبل از اینکه واقعا اتفاق بیفتد، بروز می‌کند، اما اغلب ممکن است بیمار متوجه آن نشود.

ابزار مجهز به هوش مصنوعی هارتفلت تکنالوجیز را می‌توان در خانه فرد نصب کرد تا به‌صورت خودکار هر بار که از کنارش رد می‌شود، وضعیت پاهایش را رصد کند.

ایده اصلی این است که ابزار در خانه بیمارانی نصب شود که مشکلات قلبی داشته‌اند اما از بیمارستان ترخیص شده‌اند، و این شرکت نوآفرین مدعی است که این کار می‌تواند از مجموع موارد بستری مجدد در بیمارستان تا ۷۵ درصد پیشگیری کند.

دکتر اوریان شاسیو، مسئول بخش علمی در هارتفلت تکنالوجیز، گفت: «[این سیستم] در خانه قرار دارد، به‌صورت خودکار حجم پاهای بیمار را هنگامی که از مقابل دوربین رد می‌شود رصد می‌کند.»

«این دستگاه طوری طراحی شده است تا لازم نباشد بیماران کاری کنند، چیزی بپوشند یا چیزی را به خاطر بسپرند. ما معتقدیم که این تنها روش عملی برای رصد بیماران گاه‌و‌بی‌گاه حرف‌شنو است.»

افراد دچار نارسایی قلبی را می‌توان با داروهای تخصصی درمان کرد، با وجود این، آن‌ها وقتی از بیمارستان مرخص می‌شوند لازم است مدام تحت نظر باشند تا اطمینان حاصل شود داروهای مناسب تجویز می‌شود.

این ابزار که در ابعاد جعبه کفش است از یک حسگر نوری و دوربین سه‌بعدی استفاده می‌کند تا به‌صورت خودکار بیماران را هنگام عبور از مقابلش رصد کند. هارتفلت تکنالوجیز برای نسل اول این ابزار به یک رایانه‌ تک‌بردی رزبری پای (Raspberry Pi) متکی بود، و سپس، سخت‌افزار آن را به همان نوعی که مایکروسافت کینکت (Microsoft Kinect) برای دوربین‌های ایکس‌باکس وان (Xbox One) به کار برد، ارتقا داده است.  

بنا بر اعلام این شرکت، این ابزار، که تحت مقررات تجهیزات پزشکی (MDR) در اروپا مجوز قانونی دارد، در حال حاضر در «نقاط متعددی» در سراسر جهان استفاده می‌شود.

این شرکت گفت: «در عین اینکه ابزار ما به هیچ‌گونه ورود داده از جانب بیمار نیاز ندارد، داده‌ها را می‌توان به‌صورت مداوم و صحیح‌تر از روال فعلی که بیماران خود را ارزیابی می‌کنند جمع‌آوری کرد.»

«برای پزشکان، این جریان مداوم داده‌های با کیفیت خوب به این معنی است که بیماران قادرند عمر طولانی‌تر، و زندگی‌ سالم‌تر داشته باشند و از بستری مجدد در بیمارستان اجتناب کنند.»

دیگر خبرها

  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک