Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@19:29:59 GMT

جو امنیتی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۶۵۲

جو امنیتی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه

رسانه‌ها از استقرار حدود سه هزار نیروی امنیتی در پایتخت فرانسه برای مقابله با معترضان به اعمال قوانین محدود کننده کرونایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، فرانسه در حالی روز شنبه شاهد افزایش اعتراض‌ها به وضع محدودیت‌های کرونایی بود که نیروهای پلیس در امتداد خیابان «شانزه لیزه» در پاریس مواضع خود را برای جلوگیری از تهاجم معترضان مستحکم‌تر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» حدود ۳۰۰۰ نیروی امنیتی در سومین شنبه اعتراضات در اطراف پایتخت فرانسه مستقر شدند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت فرانسوی‌ها از قانون جدید حمایت می‌کنند، اما برخی به شدت مخالف هستند.

قانونگذاران فرانسه لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند که در اکثر نقاط از ۹ اوت اجرایی می‌شود دلیل آن نیز افزایش شیوع کرونا در این کشور و افزایش تعداد بستری‌هاست.

بر اساس این گزارش، روز شنبه چهار تظاهرات جداگانه در پاریس و در شهرهای دیگر نیز راهپیمایی برگزار شد. شرکت کنندگان در دو اعتراض در روز شنبه شامل فعالان راست افراطی و معترضان جلیقه زرد و دیگران بودند که این قوانین، آزادی آنها را محدود می کند. پلیس برای جلوگیری از خشونت بطور پراکنده از ماشین آب‌پاش و گاز اشک آور از جمله در خیابان شانزه لیزه استفاده کرد. «فرانسوا آسلینو» رهبر حزب اتحادیه جمهوریخواه در این تظاهرات حضور داشت.

مقام‌های فرانسوی در پی اجرای مقررات هستند زیرا سویه کرونای دلتای بسیار مسری در حال پیشرفت است. بیش از ۲۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونای دلتا روز جمعه در فرانسه تأیید شد. تاکنون بیش از ۱۱۱۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس در فرانسه جان خود را از دست داده‌اند. فرانسه هم اینک از جمله رکوردداران ابتلا به کرونا در قاره اروپاست.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفته است که استفاده از گواهی سلامت در این کشور گسترش خواهد یافت و مراجعه به امکان عمومی با آن امکان پذیر خواهد بود. با وجود مخالفت‌های مردمی، دولت فرانسه استفاده از گواهی سلامت برای مقابله با کرونا را ضروری می‌داند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شانزه لیزه پاریس فرانسه امانوئل ماکرون دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان سابق آلمان: فرانسه مدعی اصلی یورو است

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری دوستانه در روز شنبه آلمان موفق شد با نتیجه ۲-۰ فرانسه را شکست دهد. این زنگ خطری بود برای دیدیه دشان که به دنبال راه‌حلی برای تیمش باشد اما فیلیپ لام معتقد است که فرانسه در یورو ۲۰۲۴ دچار مشکل نخواهد شد.

ستاره سابق فوتبال آلمان در مصاحبه جدیدی مدعی شد که علیرغم پیروزی روز شنبه و با اینکه مسابقات یورو در آلمان برگزار خواهد شد اما این فرانسه است که مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

لام در این مورد گفت:«فرانسه مدعی اصلی است. خیلی ساده می‌شود فهمید. به این دلیل که آنها می‌توانم بگویم ۴۰ بازیکن بسیار بااستعداد دارند. آنها تیم بسیار متعادلی در اختیار دارند و می‌توانند به راحتی با چند تعویض تغییراتی بزرگ در بازی ایجاد کنند‌. بازیکنانی را روی نیمکت دارند که می‌توانند در هر تیمی بازیکن فیکس باشند. در زمین هم تیم بسیار کاملی دارند و می‌توانم با خیال راحت بگویم آنها مدعی اصلی قهرمانی هستند.

البته تیم‌های دیگری مانند انگلیس، آلمان، اسپانیا و بقیه تیم‌های بزرگ هم شانس خوبی برای قهرمانی دارند و علاوه‌بر این‌ها دوست دارم مانند ایسلند در سال ۲۰۱۶ یک تیم شگفتی‌ساز و جذاب در جام ببینم.

من آن جام را دوست داشتم چون هم تیم‌های جذابی مانند ایسلند و فرانسه را دیدیم و هم در پایان پرتغال به شکل سورپرایزکننده‌ای قهرمانی را به دست آورد.»

دیگر خبرها

  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک
  • کاپیتان سابق آلمان: فرانسه مدعی اصلی یورو است