Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در سی و نهمین آیین ره پویش سلامت که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس اظهار کرد: در آخرین روزهای دولت تدبیر و امید به عنوان یک سرباز از خدماتی که با هدایت رییس جمهور در نظام سلامت شکل گرفت، تشکر می کنم، دکتر روحانی با یک تغییر نگاه و حمایت ویژه از نظام سلامت تغییر رویکردی را در توسعه زیر ساخت‌ها و طرح تحول سلامت برای ماندگاری پزشکان و کادر درمانی در مناطق محروم رقم زد و در توسعه آموزش علوم پزشکی خدمات ارزنده ای ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوسازی و بازسازی 55 هزار تخت بیمارستانی در طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت بیان کرد: در آغاز دولت تدبیر و امید ما ١١٠ هزار تخت بیمارستانی داشتیم که نیمی فرسوده بودند و در طرح تحول سلامت این تخت‌های نوسازی و بهسازی شدند و با بهره برداری تخت‌های جدید بیش از ١۵٠ هزار تخت بیمارستانی فعال خواهیم داشت.

ارسال 500 دستگاه اکسیژن ساز  برای مقابله با کرونا

نمکی بیان کرد: خوشبختانه در یکسال گذشته میزان تخت‌های مراقبت ویژه ٢ برابر شد و نزدیک به ۵٠٠ دستگاه اکسیژن ساز برای مبارزه با کمبود اکسیژن در بیماران تنفسی ناشی از کووید ١٩ به نقاط مختلف کشور گسیل کردیم.

افزایش ۴٠  درصدی زیرساخت‌های بهداشتی در طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در طرح تحول سلامت بیان کرد: خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت توسعه پیدا کرد و در طول یکسال گذشته ما خانه بهداشتی، پایگاه بهداشتی و مراکز جامع سلامت افتتاح کردیم و شاهد افزایش ۴٠ تا ۴٣ درصدی مراکز بهداشتی در دولت تدبیر و امید بودیم.

مهدی کلینیک و مرکز طبی کودکان 2 در آستانه بهره برداری

نمکی با بیان اینکه امروز ٧ پروژه در ٧ نقطه کمتر برخوردار کشور افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌ها نمونه‌ای از مجموع ١۴ هزار تخت بیمارستانی است که در قالب ره پویش سلامت از یکسال گذشته تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری می‌رسد، بیمارستان مهدی کلینیک که اولین بیمارستان هزار تختخوابی کشور بعد از انقلاب بوده و بیش از ٩۶ تا ٩٧ درصد پیشرفت داشته است و هم اکنون می‌توان ۵٠٠ تا ۶٠٠ بیمار در این بیمارستان بستری شوند، همچنین بیمارستان ٢٧٢ تختخوابی مرکز طبی کودکان ٢ کاملا آماده بهره برداری بوده و اندکی همت برای افتتاح آن در هفته های آینده نیاز است.

بیمارستان ملارد هفته آینده بهره برداری می‌شود

وزیر بهداشت افزود: ما در حاشیه تهران ما تخت بیمارستانی نداشتیم و در این مناطق بیش از ٢ هزار و۵٠٠ تخت بیمارستانی در دستور ساخت قرار گرفت که بخشی از این تخت‌ها بهره برداری شده و بخشی هم آماده بهره برداری است و بیمارستان ملارد هفته آینده بهره برداری می‌شود و شهریار و شهرقدس بهره برداری شدند و بیمارستان اسلامشهر حداکثر ١.۵ تا ٢ ماه آینده بهره برداری می‌شود.

تعداد متخصص و فوق تخصص در طرح تحول سلامت ٢ برابر شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد متخصص و فوق تخصص در دولت تدبیر و امید ٢ برابر شد و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، افزوذ: توسعه در زیرساخت‌های آموزشی، رفاهی و معیشتی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان به شدت قابل توجه است و امیدواریم هفته آینده در چهلمین آیین ره پویش سلامت بیمارستان‌هایی مانند جهرم، بهبهان و نیریز که از بیمارستان‌های لوکس است، مورد بهره برداری قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت دستگاه اکسیژن ساز ویروس کرونا هزار تخت بیمارستانی دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت بهره برداری وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند

سخنگوی بهداشت فلسطین در نوار غزه با بیان اینکه رژیم اشغالگر به شکل سیستماتیک کودکان فلسطینی را ترور می‌کند، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک بر اثر حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده و ۳۰ کودک هم بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به اینکه روند خروج بیماران و مجروحان از نوار غزه همچنان امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: کمتر از ۳۰ درصد از کسانی که به درمان در خارج از نوار غزه نیاز داشتند، توانستند غزه را ترک کنند.

وی همچنین گفت: اشغالگران می‌خواهند به اجبار شهروندان را از شمال نوار غزه به سمت جنوب آواره کنند.

سخنگوی بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد اشغالگران در حال انجام یک عملیات نظامی علیه سیستم بهداشتی در نوار غزه هستند و بیمارستان‌های شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا کاملاً ویران شده است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • بهره برداری از ۵ مجموعه ورزشی ویژه زنان تا پایان اردیبهشت ماه
  • اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲