Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مونت کارلو بین‌المللی، پلیس هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد تاسیساتی که کشف شد امکان تولید روزانه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را به ارزش یک میلیون یورو داشته است.

پلیس هلند توضیح داد این تاسیسات و آزمایشگاه می‌تواند بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین سایت تولید مواد مخدر صنعتی در هلند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عملیات کشف این آزمایشگاه تولید مواد مخدر زمانی ممکن شد که کارشناسان ما توانستند چت‌های رمزگذاری شده را بشکنند. پلیس هلند همچنین اعلام کرد در این آزمایشگاه یک مرد ۶۲ ساله لهستانی را دستگیر کرده است، ولی به دلیل گستردگی آزمایشگاه و تاسیسات، تحقیقات پلیس همچنان ادامه خواهد داشت.

پیشتر موسسه پژوهشی کادراس(تنها موسسه فعال در زمینه مطالعات بین المللی مواد مخدر) اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸۱ تن کوکائین در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا کشف و ضبط شده است. بلژیک، اسپانیا و هلند در صدر این لیست قرار دارند.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون میزان خلوص کوکائین در سطح خرده فروشی‌ها افزایش یافته و در سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسیده است. در مجموع گزارش‌های رسیده از مراکز درمانی شامل بخش اورژانس و آمار فوتی‌ها نشان دهنده نقش پر رنگ کوکائین در بازار مواد مخدر قاره سبز است. بازار کوکائین همچنین نقش مهمی در افزایش خشونت ناشی از مصرف مواد مخدر دارد. کشور‌های بلژیک با ۵۳ تن، اسپانیا با ۴۸ تن و هلند با ۴۰ تن در مجموع ۷۸٪ از ۱۸۱ تن کوکائین کشف شده در اتحادیه اروپا، را به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات جهان مواد مخدر پلیس هلند مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان

 سردار دوستعلی جلیلیان ظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مواد مخدر استان و سراوان با اشراف اطلاعاتی، از دپوی مواد افیونی توسط قاچاقچیان به قصد انتقال به مرکز کشور در یکی از محلات شهرستان سراوان مطلع و پس از شناسایی محل اختفاء مواد مخدر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 این مقام ارشد انتظامی افزود: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند، با حضور مقتدرانه و منسجم تکاوران پلیس عرصه را برخود تنگ دیده و با رها کردن محموله مواد مخدر متواری شدند.

 فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل دپوی مواد افیونی در مجموع ۴۸۰ کیلوگرم تریاک و ۳۲ کیلو گرم حشیش کشف و ضبط و اقدامات پلیسی جهت دستگیری قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • دستگیری ۵۴ خرده فروش مواد مخدر در خدابنده
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟
  • کشف ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان
  • کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم
  • کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک از خودروی ۲ قاچاقچی
  • سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد