Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت های انتقال خون استان همپای توسعه مراکز درمانی توسعه پیدا نکرده، گفت: هم اکنون در هیچ شهرستانی مرکز انتقال خون نداریم و این امر موجب شده تامین نیاز خون استان به سختی صورت گیرد.

دکتر پژمان صالحی فر به مناسبت روز ملی اهدای خون (9 مرداد) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت: بسیاری بیماران برای درمان خود به خون نیاز دارند که از جمله آنها بیماران تالاسمی هستند که هر 20 روز یکبار باید خون تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین نیاز به خون در درمان بیماران سرطانی و مصدومان تصادفات و نیز در بسیاری جراحی ها حیاتی و همیشگی است.

صالحی فر گفت: خون ماده ای است که نمی توان آن را ساخت و یا از جایی خریداری کرد و تنها منبع تولید آن بدن انسان است، بنابراین برای تامین آن حتما به اهدای همیشگی خون نیاز داریم.

وی با اشاره به عمر کوتاه ذخایر خونی و فرآورده های خونی گفت: امکان اینکه خون را برای طولانی مدت ذخیره کنیم وجود ندارد، بنابراین نیاز است که اهدای مستمر خون داشته باشیم تا بتوانیم نیاز بیماران را مرتفع کنیم.

برای 4 روز در استان "ذخیره خون" داریم

وی افزود: در حال حاضر در همین استان کرمانشاه 24 بیمارستان در مجموع روزانه 200 واحد خون نیاز دارند و برای اینکه بتوانیم نیاز آنها را تامین کنیم باید روزانه حداقل 200 مورد اهدای خون داشته باشیم.

صالحی فر تصریح کرد: علاوه بر این، باید روزانه حداقل 30 تا 40 مورد اهدای خون مازاد داشته باشیم تا بتوانیم ذخیره مناسبی برای مواقع ضروری داشته باشیم.

وی افزود: در حالت ایده آل باید ذخیره پنج روز را داشته باشیم که در استان هم اکنون میزان این ذخایر حدود 3.5 تا چهار روز است و می توان گفت ذخیره قابل قبولی است، اما ایده آل نیست.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه کار اهدای خون تعطیل بردار نیست، گفت: برای اطمینان خاطر از داشتن همیشگی ذخایر خونی ایده آل، باید اهدای خون به یک تکلیف اجتماعی تبدیل شود و همه باید بدانند یک روز نهایتا به این ذخایر خونی احتیاج پیدا می کنند و چه خوب است که هر زمان که می‌توانند برای نجات انسان های دیگر خون خود را اهدا کنند.

اهدای خون سیستم ایمنی را تقویت می کند/ در هیچ شهرستانی مرکز انتقال خون نداریم

وی به برخی تصورات بی پایه و اساس در خصوص مضرات اهدای خون اشاره کرد وافزود: برخی این تصور را دارند که با اهدای خون دچار کم خونی می شوند که این امر از اساس غلط است و یا اینکه با اهدای خون سیستم ایمنی آنها ضعیف می شود که به هیچ عنوان صحت ندارد.

صالحی فر تاکید کرد: برعکس این تصورات اشتباه اهدای خون موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و با اهدای خون اکسیژن رسانی به بافت های بدن بیشتر می شود.

وی افزود: هر فرد سالمی که بیماری زمینه ای نداشته باشد می‌تواند به راحتی خون اهدا کند و این اهدای خون موجب تقویت سیستم ایمنی بدن او خواهد شد.

صالحی فر در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت های انتقال خون در استان گفت: متاسفانه همپای گسترش بیمارستان ها و مراکز درمانی، زیرساخت های انتقال خون توسعه پیدا نکرده و همین امر موجب شده تامین خون مورد نیاز با سختی های بسیاری همراه باشد.

وی افزود: هم اکنون در هیچ یک از شهرستانهای استان مرکز انتقال خون نداریم و همین امر موجب شده آنطور که باید نتوانیم از افرادی که در شهرستان ها داوطلب اهدای خون هستند، استفاده کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه در تشریح مهم ترین برنامه های هفته انتقال خون گفت: دراین هفته از تعدادی از اهداکنندگان مستمر خون در استان تجلیل خواهد شد.

وی افوزد: همچنین طی این یک هفته یک تیم دوچرخه سواری با پرچم های مربوط به ترویج فرهنگ اهدای خون در سطح شهر کرمانشاه فعالیت خواهند داشت.

صالحی فر تصریح کرد: همچنین با برخی ارگان ها و دستگاه ها برای بحث اهدای خون هماهنگی کرده ایم و امروز در خدمت همکاران سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری جهت اهدای خون بودیم و در روزهای آتی دستگاه های دیگر مراجعه خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه اهداي خون انتقال خون زیرساخت های انتقال خون انتقال خون استان استان کرمانشاه داشته باشیم سیستم ایمنی ذخایر خونی اهدای خون صالحی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.

استاندار همدان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی غرور آفرین گفت:  این پیروزی نشان از ظرفیت بالای جمهوری اسلامی است.

قاسمی فرزاد در تبیین شعار سال افزود:به ظاهر رویکرد اصلی شعار سال اقتصادی است، اما باید مسائل فرهنگی و اجتماعی هم مورد تاکید قرار گیرد و انسجام بین دستگاه‌ها می‌تواند روندکار را بهتر کند تا به تحقق شعار سال نزدیک شویم.

او بر جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان تاکید کرد و افزود: جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر باید از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری و در ماه‌های آغازین سال کارساز شود و به ماه‌های پایانی موکول نشود.


استاندار  گفت: در موضوع آبرسانی بیش از ۱۷۰ کیلومتر اتصالات انجام شد که هر یک از اقدامات انجام شده از انتقال آب و تامین مالی هر کدام یک ابر پروژه است
قاسمی فرزاد گفت:  منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و صنفی به سرعت باید عملیات اجرایی آعاز شود 

او به مسئله جدی مسکن اشاره کرد و افزود:یکی از مشکلات در همدان قیمت بالای زمین و مسکن است که به دلیل عدم عرضه این مشکل بوجود آمده است و اگر عرضه افزایش یابد قیمت زمین هم کاهش می‌یابد

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز ضمن ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته و در راستای سند سه ساله توسعه استان درصد عملکرد قابل قبولی ارائه شد.


در ادامه جلسه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیروزی ایران در عملیات وعده صادق گفت‌: راهکار‌هایی برای تحقق شعار سال باید ارائه شود و همدان به معنای واقعی شاهد جهش تولید در سالجاری باشد چرا که اگر جهش تولید تحقق یابد همه مشکلات حل خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی از اعتبار ۱۹ هزار میلیارد دلار از فروش نفت در صندوق توسعه خبر داد و افزود:مدیران با پیگیری میتوانتد با جذب سرمایه گذار و جذب اعتبار از محل صندوق توسعه برای توسعه استان تلاش و از این اعتبار استفاده کنند.


او گفت: افزایش بودجه در شرکت‌های دولتی ۶۶۲ هزار میلیارد تومان و در بخش فرهنگی کشور ۳۶ هزار میلیارد تومان و ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ی محرومیت زدایی اعتبارات قابل توجهی ست که در سالجاری میتوان لز لین فرصت بهره برد.


حاجی بابایی مسئله اصلی استان را مسکن و تامین مسکن عنوان کرد و افزود:باید ۳ هزار هکتار زمین برای تامین مسکن استان در نطر گرفته شود که امسال به طور جدی این موضوع پیگیری خواهد شد که نیاز استان۶۰ هزار قطعه زمین است.

او افزود باید در جامعه امید آفرینی ایجاد شود و این نیاز به همکاری مسئولان و اصحاب رسانه و بخصوص صداو سیما را می‌طلبد که اقدامات مثبت دولت و پیشرفت‌های استان انعکاس شود.

نماینده مردم همدان در بحث آبرسانی از جذب بودجه ۳۰۰ میلیاردی استان به سفر اخیر وزیر نیرو اشاره کرد و گفت این اعتبار برای تهیه دستگاه ازن زنی در تصفیهخانه شیخی جان در نطرگرفته شده است تا آب مطلوبتری به دست مردم برسد.


او همچنین به طرح بیمارستان هزار تختخواب اشاره کرد که پس از گذشت ۳ سال هنوز جانمایی مناسب صورت نگرفته که هر جه سریعتر باید جانمایی و اجرا شود
حاجی بابایی در پایان پیشنهاد کرد که جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به صورت زنده و مستقیم از صداوسیما پخش شود تا مردم در جریان ریز اقدامات و پیشرفت و توسعه استان قرار گیرند

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد