Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اهمیت تغذیه گیاهان و درختان در فضای سبز و همچنین اصلاح ساختار فیزیکی خاک، استفاده از کودهای آلی یکی از اقدامات مهم مدیریتی در نگهداری فضای سبز است اظهار کرد: کودهای دامی کاملاً پوسیده یا همان کمپوست دامی از متداول‌ترین کودهای آلی برای استفاده در فضای سبز شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه استفاده از کودهای دامی تازه دارای چالش‌هایی نظیر بوی نامطبوع، افزایش حشرات موذی، افزایش مقدار علف هرز و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز است، تبدیل آن به کمپوست جهت استفاده ایمن و با کارآمدی بالا دارای اهمیت زیادی است؛ به همین جهت تهیه و خرید کودهای دامی نپوسیده و فرآوری و تبدیل آن به کمپوست دامی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه پس از تهیه دستورالعمل «تولید کمپوست از کود دامی تازه» در واحد خاکشناسی این سازمان، اقدامات لازم در این خصوص اجرایی شد تصریح کرد: تولید کود کمپوستی به روش ویندرو یا فرآوری به شکل ردیفی و توده‌ای صورت گرفته و در حدود ۲ تا ۳ ماه بسته به فصل سال زمان می‌برد که با در نظر گرفتن ایمنی و سلامت شهروندان عزیز، فرآوری کمپوست تولیدی در سطح مناطق هشتگانه شهرداری در فضایی دور از محله‌های مسکونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز کمپوست قم شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در همکاری با تاکسیرانی شهر تهران، شرایط فروش جک E50A را برای طرح جایگزینی با تاکسی های فرسوده اعلام کرده است.

قیمت قطعی جک E50A توسط کرمان موتور یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین در این طرح ۲۵ میلیون تومان تخفیف به رانندگان تاکسی اعطا می شود. پیش پرداخت برای ثبت نام این خودرو ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) است و شرکت کرمان موتور هم وام ۶۰۰ میلیون تومانی به رانندگان می دهد.

مدت زمان گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر/ باتری 5 سال یا 200 هزار کیلومتر/ ثبت نام از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی /خودرو مذکور با بیمه بدنه واگذار می گردد.

مشخصات فنی:

حداکثر قدرت (كيلو وات): 142
حداکثر گشتاور : 340 نیوتن متر
شتاب صفر تا 100 : 7/6 ثانیه
مسافت قابل پیمایش:  402 كيلومتر .
حداکثر ظرفیت کل باتری : 50/1 كيلو وات ساعت
مدت زمان شارژ باتری (15) الی 100 درصد در حالت 8/5AC ساعت
مدت زمان شارژ باتری 30 الی 80 درصد در حالت DC 48 دقیقه
فرمان برقی

 

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • مراحل پرورش و فرآوری میلیون‌ها قورباغه توسط کشاورزان تایلندی (فیلم)
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : باید جایگزینی برای حماس در غزه پیدا کنیم
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان