Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: متأسفانه سازمان سنجش در سالیان اخیر تبدیل به بازوی بازاریابی مؤسسات خصوصی و محلی برای رانت‎‌خواری‎‌ و ویژه‎‌خواری‎‌های برخی افراد شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، «احمد نادری» درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، عنوان کرد: طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور که متأسفانه در سالیان اخیر تبدیل به بازوی بازاریابی مؤسسات خصوصی و محلی برای رانت‎خواری‎‌ها و ویژه‎‌خواری‎‌های برخی افراد شده بود، با هدف صیانت از منابع بیت‌‎المال و حقوق مردم شریف ایران که دریافت‎‌کنندگان خدمات این سازمان هستند، صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌ها است، شرکت در کنکور و حضور در یک رقابت سالم برای دانش‎‌آموزان، دانشجویان و داوطلبان و خانواده آن‌ها که بعضاً در این مسیر هزینه‎‌های روحی و مادی فراوانی را به جان خریده‎اند، به دلیل وجود نقاط پنهان و گردانندگان پشت صحنه و سوء‎عملکرد برخی دستگاه‎‌ها از جمله این سازمان، اکنون تبدیل به یک معضل اجتماعی شده که تماماً زاییده سوءمدیریت و زیاده طلبی برخی افراد است و منجر به بی عدالتی و حیف و میل منابع و سرمایه‎‌های ملی شده است.

وی افزود: بر همین اساس، همت بر آن شد که جعبه سیاه آموزش عالی، در گام اول مورد هدف قرار گیرد و تحقیق و تفحص از سازمان سنجش به منظور ایجاد شفافیت و ترمیم بستر عدالت کلید خورد.

نادری تصریح کرد: به یاری خداوند در گام بعدی با ورود به ارکان آموزش و پرورش در ارتباط با این موضوع، منظومه دیگری از اختاپوس کنکور را در کنار سایر موضوعات و معضلات دیگر نظیر بازار مدارک علمی جعلی، در دستور کار خواهیم داشت و در راه اصلاح این چرخه معیوب قدم بر خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: امیدوارم این حرکت سرآغازی بر پایان نگاه سوداگرانه و منفعت‎‌طلبانه به تعلیم و تربیت و همچنین سرمشقی برای مدیران بی‎ ثمر که محل خدمت خود را مُلک و مِلک شخصی می‎‌دانند و اعتقادی به شفافیت و پاسخگویی ندارند، باشد. 

بیشتر بخوانید: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند     انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش مجلس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش مجلس تحقیق و تفحص از سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون ۲۷ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳