Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه این تصمیم روسیه ۱۸۲ کارمند روس و ده‌ها کارمند پیمانکار که در سفارت آمریکا در مسکو و دو کنسولگری آمریکا در ولادیوستوک و یکاترینبورگ کار می‌کنند، اخراج خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: این تدابیر تاسف بار تاثیر بسیاری بر فعالیت هیئت دیپلماتیک آمریکا در روسیه از جمله امنیت کارمندان ما و نیز تبادلات دیپلماتیک با دولت روسیه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، مسکو این کشور را مجبور می‌کند کارمندان روس را از هیئت‌های دیپلماتیک خود در روسیه اخراج کند.

این وزارتخانه هشدار داد اخراج آنها بر فعالیت دیپلماتیک آمریکا در این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

بلینکن گفت: متاسفیم زیرا دولت روسیه ما را مجبور می‌کند خدمات و فعالیت خود را کاهش دهیم اما آمریکا در تلاش است به تعهداتش عمل کند زیرا روابط با روسیه باثبات و قابل پیش‌بینی است.

در آوریل، واشنگتن سلسله تحریم‌های اضافی را بر روسیه اعمال و مسکو را به مداخله در انتخابات آمریکا و انجام حملات سایبری متهم کرد.

ده‌ها دیپلمات روس از آمریکا اخراج شده و بانک‌های آمریکایی محدودیت‌هایی را در زمینه بدهی‌های روسیه اعمال کردند.

روسیه نیز در پاسخ ۱۰ دیپلمات آمریکا را اخراج و صندوق‌ها و سازمان‌های غیردولتی که واشنگتن آنها را تامین مالی می‌کرد، تهدید و افرادی از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را از ورود به خاک این کشور منع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بلینکن مسکو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دومای روسیه از کشورهای غربی خواسته است تا در مورد تأمین مالی حملات تروریستی اخیر در این کشور تحقیق کنند.

اعضای دومای دولتی روسیه و چند شخصیت عمومی در نامه‌ای به نهادهای مجری قانون در روسیه، آلمان، قبرس، آمریکا و فرانسه، از آنها خواسته‌اند تا درباره سازمان‌دهی و تامین مالی حمله های تروریستی از سوی آمریکا و کشورهای عضو ناتو و سرویس های اطلاعاتی اوکراین علیه روسیه تحقیق کنند.

این نامه خطاب به دادستانی کل روسیه، کمیته تحقیقات روسیه، وزارت دادگستری فدرال آلمان، وزارت دادگستری آمریکا و مقامات قبرس و فرانسه تهیه شده است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063794

دیگر خبرها

  • فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!