Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:31:46 GMT

۲۱ درصد کرسی‌های استادی را بانوان تشکیل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۹۴۸

۲۱ درصد کرسی‌های استادی را بانوان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر شنبه در اولین نشست هم‌اندیشی جمعی از بانوان استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با بیان اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند و در قانون‌گذاری‌ها به صورت خاص مورد توجه قانون‌گذار قرار می‌گیرند، اظهار کرد: باید دغدغه‌های بانوان در مسائل مختلف شنیده و متناسب با نقش ویژه آنها در اجتماع، کارگروه‌های مختص به امور بانوان فعال شود تا اینکه درصدد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نظر و دیدگاه اسلام در مورد مرد و زن به گونه‌ای است که ملاک برتری در مؤمن بودن است و هر فردی که مؤمن باشد، خواه مرد و خواه زن، اگر عمل صالح انجام دهد برای ایشان حیاط طیبه محقق می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به این نکته که در اسلام حقوق زن و مسئولیت اجتماعی به صورت توأمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدگاه‌های شرقی و فمینیستی فارغ از این نگاه کلی هستند و حقوق زن یا نقش مسئولیت گونه او را سلب می‌کنند.

حدود ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر توجه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه زنان، به ارائه آماری جهت انجام فعالیت‌های قابل قبول در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: تعداد فارغ‌التحصیل خانم در قبل از انقلاب ۶ درصد بود ولی امروز حدود ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند. کرسی‌های استادی قبل از انقلاب برای بانوان یک درصد بود در حالی که امروز ۲۱ درصد کرسی‌های استادی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: رشته‌های فعال ورزشی قبل از انقلاب ۷ رشته و امروز ۳۸ رشته فعال ورزشی برای بانوان وجود دارد. مربیان فعال ۹ نفر بودند و امروز ۳۵ هزار مربی فعال در حوزه بانوان وجود دارد. داوران فعال در قبل از انقلاب ۷ نفر و امروز ۱۶ هزار داور فعال در حوزه بانوان وجود دارد. ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در قبل از انقلاب یک ورزشگاه و اکنون حدود ۳۰ ورزشگاه اختصاصی برای بانوان موجود است.

عباسی اقداماتی را که در حوزه زنان بعد از انقلاب صورت گرفته است، پسندیده دانست و افزود: با این اوصاف باید این را امر هم در نظر گرفت که با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.

اعضای فراکسیون بانوان مجلس در نشست‌های ویژه امور بانوان البرز حضور می‌یابند

وی این نوید را داد که بنا بر تقاضای ما فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی پذیرفتند که با حضور در استان البرز در نشست‌های ویژه امور بانوان شرکت داشته باشند و افزود: ما در حوزه بانوان نیاز به قانون‌گذاری، اصلاح قانون و تکمیل قانون داریم و در این راستا نقش خود بانوان باید پررنگ‌تر باشد و پیش‌قدم شوند که نیاز به همکاری شما به عنوان جمعی از بانوان انقلابی استان را دارد.

در این نشست جمعی از بانوان فرهیخته استان البرز نظرات خود را در مورد مسائلی نظیر توجه به کرامت و شخصیت انسانی زن، مسائل مربوط به ازدواج و اشتغال بانوان، آموزش و تحصیلات عالی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به حوزه زنان ارائه کردند.

کد خبر 5269796

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا عباسی کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز غدیر خم جشن عید غدیر بانوان تشکیل می دهند قبل از انقلاب برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

از امروز - پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲ روز تا برگزاری دومین دوره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است.

در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.

برنامه‌ وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.

بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

اسامی ۲۱ حوزه‌ای که در آن‌ها مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد هم به این شرح است: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» ، «ملایر» و «ورامین».

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896601

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب