Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوانان حزب جنبش النهضه با صدور بیانیه‌ای از رهبران حزب خود خواستند دفتر اجرایی حزب النهضه را به دلیل شکست در گزینه‌های خود برای رفع نیازهای تونسی‌ها منحل کند.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه‌ای از طرف ۱۳۰ جوان از جمله تعدادی از نمایندگان طرفدار حزب النهضه با عنوان «اصلاح مسیر»  آمده است: تونس در حال گذر از یک نقطه عطف تاریخی است که منجر به اتخاذ اقدامات فوق العاده از سوی رئیس جمهور آن شده و این اقدامات مورد استقبال مردم این کشور هم قرار گرفته است، اگرچه حساسیت و مخالفت برخی از نخبگان سیاسی و قانونی را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: در این وضعیت بحرانی که بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که حزب ما عامل اصلی آن بوده است، اجتناب ناپذیر از انتخاب گزینه‌هایی دردناک هستیم  چه به این صورت که مسئولیت را پذیرفته و از اشتباهات گذشته اجتناب کنیم و چه به این شکل که به فشارهای مردمی پاسخ دهیم.

جوانان حزب النهضه تاکید کردند: ما می‌خواهیم به سمت راه حل‌هایی موثر برای کشور خود پیش برویم ، به دور از مکانیسم‌های قبلاً تصویب شده که تنها می‌توانند سیاست‌ها و گزینه هایی را ایجاد کنند که بدتر از مدل های قبلی خود هستند.

در همین راستا جوانان النهضه بر پنج نکته تاکید کردند که در ادامه آمده است:

1- ما به دستاوردهای انقلاب تونس متعهدیم و گفت‌وگو را تنها گزینه برای برون رفت از بحران می‌دانیم آن هم از این طریق که نهادهای منتخب حکومتی کار خود را در اسرع وقت از سر گیرند.
2- از رهبران فعلی جنبش النهضه می‌خواهیم مسئولیت کوتاهی خود در تحقق خواسته‌های ملت تونس را بپذیرند و وخامت وضعیت کنونی را درک کنند، چرا که گزینه‌های سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و شیوه مدیریت آن برای ائتلاف‌های حکومتی و بحران‌های سیاسی در برآورده کردن خواسته‌های شهروندان مفید فایده نبوده است.

 3- ما از مجلس شورای ملی تونس می‌خواهیم با پذیرش مسئولیت، دفتر اجرایی حزب النهضه را فورا منحل کرده و یک ستاد بحران را مامور کند که بتواند با وضعیت وخیم کنونی تونس برای بازگشت سریع فعالیت نهادهای حکومتی تعامل کند.

4 – ما از راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس هم می‌خواهیم با ارجحیت دادن به منافع ملی هرآنچه را برای بازگشت پارلمان به روند طبیعی کار خود لازم است، اتخاذ کند.

5- ما از النهضه می‌خواهیم با هر طرح سیاسی برای خروج کشور از بحران شدید در صورتی که مبتنی بر قانون و نهادهای قانونی باشد، تعامل مثبت داشته باشد.

در پایان از رهبران حزب النهضه خواسته شده است با پذیرش مسئولیت خود به این خواسته‌ها پاسخ دهد تا کشور از وضعیت آشفتگی خارج شود.

شامگاه یکشنبه سوم مرداد پس از نشست اضطراری «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس با برخی از مقامات بلندپایه این کشور، دفتر ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که  سعید تصمیم گرفته هشام المشیشی، نخست وزیر مورد حمایت النهضه را برکنار و خود اداره امور کابینه را خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان تونس تحت رهبری راشد الغنوشی، مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو کرد. وی در بیانیه خود این تصمیمات را مطابق با اصل ۸۰ قانون اساسی تونس خواند.

تصمیم رئیس‌جمهور تونس تنها ساعاتی پس از اعتراضات مردمی علیه دولت و حزب «النهضه» که بزرگترین حزب پارلمانی این کشور محسوب می‌شود، اتخاذ شد. 

رئیس جمهور تونس در ادامه اقدامات فوق العاده خود، رسماً مصونیت قضائی اعضای پارلمان این کشور را باطل کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: النهضه تونس حزب النهضه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل سازمان لیگ درخصوص بیانیه نویسی

سازمان لیگ فوتبال ایران دستور العمل جدیدی را به تمامی باشگاه های فوتبال در خصوص انتشار بیانیه و مصاحبه های غیرفنی ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس تصمیمات متخذه فدراسیون فوتبال و مصوبات هیئت رئیسه سازمان لیگ با توجه به حساسیت مسابقات لیگ‌های کشوری و به منظور جلوگیری از حاشیه‌های غیر متعارف و ایجاد آرامش در جهت ارتقا سلامت و نشاط در جامعه در خصوص انتشار و صدور اعلامیه / اطلاعیه / بیانیه مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی، توسط مربیان، کادر فنی و اداری مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره باشگاه، علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها تصمیمات ذیل اتخاذ و از تاریخ صدور ابلاغیه اجرا می‌گردد:

لیگ دسته سوم / لیگ دسته دوم فوتبال و فوتبال ساحلی و لیگ برتر بانوان

سرمربی / کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره

۱- برای بار اول ۲۰۰ میلیون تومان جریمه

۲- برای بار دوم ۳۰۰ میلیون تومان جریمه

۳- برای بار سوم و تکرار ۴۰۰ میلیون تومان جریمه

ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.

صدور اطلاعیه و… و. توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخگویی مستقیماً با مدیرعامل است.

لیگ دسته اول سرمربی / کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره

۱- برای بار اول ۵۰۰ میلیون تومان جریمه

۲- برای بار دوم یک میلیارد تومان جریمه

۳- برای بار سوم و تکرار ۵/۱ میلیارد تومان جریمه

ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.

صدور اطلاعیه و… و. توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخگویی مستقیماً با مدیرعامل می‌باشد.

لیگ برتر سرمربی / کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره

۱- برای بار اول ۲ میلیارد تومان جریمه

۲- برای بار دوم ۳ میلیارد تومان جریمه

۳- برای بار سوم و تکرار ۴ میلیارد تومان جریمه

ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.

صدور اطلاعیه و… و. توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخگویی مستقیماً با مدیرعامل می‌باشد.

ضمناً علاوه بر جرایم مالی ذکر شده با توجه به مسئولیت مدیران عامل باشگاه‌ها هرگونه تخطی از این دستورالعمل موارد به کمیته‌های قضائی فدراسیون جهت تصمیمات انضباطی شدیدتر" غیر مالی" ارجاع می‌گردد.

منبع: سایت سازمان لیگ

دیگر خبرها

  • بیانیه نویس‌ها ۲ تا ۴ میلیارد جریمه می‌شوند
  • جریمه‌های میلیاردی برای بیانیه‌نویسی در لیگ‌های فوتبال
  • جریمه ۴ میلیارد تومانی برای بیانیه نویسی
  • جریمه های سنگین و میلیاردی سازمان لیگ برای بیانیه نویس ها!
  • جریمه ۲ تا ۴ میلیاردی برای بیانیه‌نویسی لیگ برتری‌ها
  • جریمه میلیاردی سازمان لیگ برای تیم هایی که بیانیه می دهند
  • جریمه ۲تا۴میلیارد تومانی مصاحبه و بیانیه در فوتبال!
  • دستورالعمل سازمان لیگ درخصوص بیانیه نویسی
  • جریمه میلیاردی سازمان لیگ برای تیم‌هایی که بیانیه می‌دهند
  • تجلیل از آیت الله شهید سلیمانی تقدیر از اسلام سیاسی است